جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بهپادها مجهز به رادار می شوند

پهپادها در نگاه اول جنبه سرگرمی و تفریح دارند. گرچه گزارش‌های زیادی از برخورد پهپادها با موانع و افراد گزارش‌شده است. با افزایش استفاده از پهپادها برای فیلم‌برداری، میزان برخورد آن‌ها نیز افزایش‌یافته است که منجر به ایجاد صدمه و شکایت علیه مالکان پهپادها شده است. برای ممانعت از ایجاد صدمه، شکایت و هزینه تعمیرات، کارشناسان یک سامانه جلوگیری از برخورد ساخته‌اند. بنابراین پهپادها به‌صورت خودکار خود را از موانع و مردم دورنگه می‌دارند. اما هنوز مشکلاتی همچون خالی شدن باتری به دلیل استفاده از دوربین و کم کردن سرعت هنگام تغییر مسیر وجود دارد.

بهپادها مجهز به رادار می شوند

شرکت Arbe Robotics جایزه TechCrunch را با اختراع چنین سامانه‌ای از آن خود کرد و از اولین سامانه جلوگیری از برخورد بهپادها رونمایی کرد. این سامانه این مشکل را با استفاده از یک رادار راهنما، بدون تلف کردن زمان پرواز انجام می‌دهد.

این سامانه از یک سخت‌افزار قابل جای گذاری برای شناسایی موانع در فاصله ۲۰۰ متری استفاده می‌کند. نرم‌افزار مخصوص این سامانه به‌صورت خودکار موانع را تشخیص می‌دهد و از اصابت با آنان جلوگیری می‌کند. اگر اندازه اشیاء بزرگ‌تر از یک متر باشند، سامانه آن را شناسایی می‌کند و به‌صورت خودکار، از برخورد پهپاد با آن جلوگیری می‌کند. Arbe Robotics اعلام کرده که استفاده از این سامانه تنها ۵ درصد از باتری را در هنگام پرواز مصرف می‌کند.

بدیهی است که این سامانه برای اشیائی که با سرعت کم (انسان‌ها) طراحی‌شده است. دارپا نیز یک سامانه جلوگیری از برخورد برای هواپیماهای بدون سرنشین از قبیل پهپادها و هواپیماهای کوچک طراحی کرده است. ازآنجاکه سایز این سخت‌افزار در اندازه یک جعبه کفش است، به‌زودی برای پهپادهای تجاری کوچک عرضه نخواهد شد. البته هنوز معلوم نیست که کیت سخت‌افزاری شرکت Arbe Robotics چه زمانی وارد بازار خواهد شد؟ اما تا آن موقع استفاده از بیمه هواپیماهای بدون سرنشین الزامی است.

منبع دیجی رو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *