جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بهترین بازی‌های اکس باکس وان با محیط دریایی

برای سال ها، داستان های موجودات عجیب و غریب که در آب های اطراف محل زندگی ما کمین کرده اند، ما را سرگرم خود کرده است. موجوداتی که هر از گاهی به همراه امواج دریا به ساحل قدم گذاشته و سپس ناپدید می شوند، تخیلات ما را پر و بال می دهند و مردم بعضا از خود سؤال می کنند که چه چیزی ممکن است در آن اعماق غیر قابل سکونت کمین کرده باشد؟ با این حال، حتی سطح آب هم می تواند مخاطره آمیز باشد، با دزدان دریایی که در جستجوی گنج به هر دری می زنند تا به گنج خود دست پیدا کنند.

به دنبال این موضوع می خواهیم در این مطلب به ۵ بازی برتر با محیط دریایی و آب های متلاطم نگاهی بیاندازیم.

Subnautica

هنگامی که از محفظه نجات خود بیرون آیید، با دریای آبی بی کران و یک سفینه ی فضایی بسیار بزرگ مواجه خواهید شد. محیطی که شما باید در آن برای حفظ جان خود تلاش کنید. محیطی مملو از گیاهان و جانوران عجیب و غریب دریایی.

پس از کمی گشت و گذار در اقیانوس های سرد و وسیع این سیاره ی فضایی، به میزان ترس و عمق آب، و در عین حال به زیبایی عجیب این سیاره و دریای آن پی خواهید برد. در این بازی تقریبا تمامِ وقت شما در زیر آب می گذرد و به ندرت سر از سطح آب در می آورید. با وجود کمی سختی در گیم پلی، امکانات خوبی در اختیار شما گذاشته می شود تا بتوانید با محیط خو گرفته و با چَم و خَم کار آشنا شوید.

با کمک منابعی که در این بازی جمع آوری می کنید می توانید تجهیزات لازم را برای زنده ماندن در اختیار گرفته، به گشت و گذار پرداخته و داستان را به جلو هدایت کنید. در طول این راه با خطراتی مواجه خواهید شد و می بایست با جانوران آبزی پلید بر سر زندگی رقابت کنید.

در این حین با کمک رایانه های کوچکی که پیدا خواهید کرد داستان این موجودات عجیب کم کم بازگو می شود. داستان ویروسی که از ابتدا در این سیاره وجود داشته و خلق و خوی موجودات دریا را تحت تأثیر قرار می دهد. از این پس وظیفه شما تغییر کرده و باید خود را درمان کرده و هر چه سریع تر از این سیاره بگریزید. در این حین می توانید در زیر دریا مقر خود را برپا کنید و در آنجا به کاشت گیاهان و تولید غذا بپردازید و بر روی نقشه فرار خود کار کنید.

بازی Subnautica در طول یک سال اخیر بر اساس بازخورد بازیکنان خود تغییرات و بهبود های خوبی را تجربه کرده و به همین خاطر بازی بسیار مهیجی است و تجربه وحشت و ترس واقعی در زیر دریا را به شما خواهد چشاند.

Narcosis

بازی Narcosis یک بازی ترسناک اول شخص کوتاه است که در آن شما به عنوان یک بازمانده از سانحه ای در زیر دریا تلاش می کنید تا به سطح آب رفته و دیگران را نجات دهید اما به زودی پی می برید که شما تنها باز مانده هستید. گذشتن از کنار اجساد مرده ی همکاران خود و شرایط پر استرس سبب بالا رفتن ضربان قلب تان شده و اکسیژن با ارزش تان را هر لحظه سریع تر تمام خواهد کرد.

در این بازی کلید زنده ماندن بسیار ساده است، اکسیژن. و در هر لحظه از بازی، بازیکن امیدوار است که یک کپسول اکسیژن در گوشه و کناری وجود داشته باشد. محیط و شرایط بازی بسیار تاریک و پر از زمین لرزه های ته دریا است و این امر میزان ترس و وحشت بازی را بالا می برد. نحوه ی نقل داستان بسیار تاب دار و مهیج است و شما را به ادامه ی بازی تشویق می کند.

Assassin’s Creed: Black Flag

داستان این بازی در قرن هجدهم در دریای کارائیب شکل می گیرد. شما به عنوان کاپیتان Edward Kenway، کسی که از هیچکدام از فرقه ها جانب داری نکرده و مسیری بین جنگ Templar ها و Assassin ها را ادامه می دهد، به ایفا‌ی نقش خواهید پرداخت. به همین خاطر داستان این سری از مجموعه بازی های فرقه ی Assassin ها کمی کامل تر و معنا دار تر به نظر می رسد، چراکه این بار داستان را بیش‌تر به عنوان یک تماشاگر تا یک بازیکن از نظر خواهید گذراند.

خیلی ها ممکن است فکر کنند که این بازی کلیشه ای است و چیز جدیدی برای گفتن ندارد، اما مجموعه بازی های Assassin’s Creed همیشه موضوع جدیدی برای گفتن دارند. در این سری با شخصیت های تاریخی متفاوت برخورد خواهید کرد و حجم منطقه ی کارائیب در این بازی بسیار بزرگ و کامل است و بیش از دوازده منطقه متفاوت برای گشت و گذار دارد. می توانید از روی عرشه کشتی خود به درون آب شیرجه زده و به دنبال گنج های اعماق دریا غواصی کنید و یا هر وقت که روحیه جنگاوری داشتید، فرمان آتش توپ های جنگی کشتی تان را صادر کنید.

در این بازی، بخش غواصی در اعماق دریا دارای تجربه ای هیجان انگیز و پر مخاطره است و همزمان که شنا می کنید باید حواس خود را برای حمله ی کوسه ها و یا کمبود اکسیژن جمع کنید. جنگ افزار های موجود در نسخه ی قبل از این بازی، یعنی Assassin’s Creed 3، با بهبود های فراوان و جزئیات بیشتر در این بازی قرار گرفته اند. اگر کشتی شما آسیب دیده باشد یا دیگر نخواهید از کشتی خود استفاده کنید، می توانید کشتی را فروخته و یا قطعات آنرا پیاد کرده و سپس بفروشید و یا از آنها برای ساخت یک کشتی جدید استفاده کنید و در صورت عدم استفاده از آن، می توانید آن را به ناوگان جنگی خود اضافه کنید.

Song Of The Deep

بازی Song Of The Deep یک بازی دو بعدی اکشن-ماجراجویی است که توسط Insomniac Games ساخته شده است. این بار شما به عنوان یک دختر جوان به نام Merryn بازی خواهید کرد که پس از دیدن کابوسی که در آن پدرش در اعماق دریا گرفتار شده بود، تصمیم می گیرد یک زیر دریایی بسازد و در جستجوی پدر گمشده اش در اعماق دریایی ناشناخته گشت و گذار کند.

Merryn با زیر دریایی زهوار در رفته خود به اعماق دریا رفته و در این بین گنج ها و قطعه هایی را برای مجهز کردن زیر دریایی خود پیدا می کند تا بتواند به عمق بیشتری سفر کند. اگر چه ممکن است به خاطر ظاهرِ محیط فکر کنید که این بازی برای کودکان ساخته شده است، اما پس از طی کردن قسمت های مقدماتی بازی پی خواهید برد که به دلیل سختی این بازی، برای کودکان تدارک دیده نشده است.

ARK: Survival Evolved

در بازی ARK: Survival Evolved بسیاری از بازیکنان به دلیل وجود هیولاهای زیادی در درون آب ترجیح می دهند که بر روی خشکی به بازی بپردازند، اما با این حال قلمرو دریایی این بازی می تواند با کمی زحمت به خدمت شما درآید. البته برای ساخت پایگاه خود باید در هر منطقه، یعنی هم خشکی و هم آب، پایگاه جداگانه ای را بسازید.

در این بازی، ملک و زمین دارایی مهمی به شمار می رود و از آنجا که بازیکنانِ دیگر از قبل برای چنین هدفی تلاش کرده اند، بهتر است قبل از هر کاری به فکر ساختن پایگاهی برای خود باشید. و بهتر است که پایگاه خود را بر روی آب بسازید، چرا که دیگران به خاطر سختی و مخاطره ی این امر از خیر آن می گذرند و بیشتر آن ها دست به چنین کاری نمی زنند و به همین دلیل پایگاه هایی که بر روی آب بنا شده اند از ارزش بالاتری برخوردار اند.

منبع : وین فون

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *