جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بدافزاری به نام Air Hopper

آیا می دانستید که سیستم های کامپیوتری بدون اینترنت، بدون شبکه و بدون استفاده از حافظه های جانبی هم میتوانند در معرض نفوذ ویروس ها و بدافزارها قرار داشته باشند؟!

بدافزاری به نام  Air Hopper
“محققان امنیتی از کشف دریچه ای تازه برای نفوذ و اجرای حملات مخرب علیه سیستم های رایانه ای خبر می دهند. بر این اساس، حتی کامپیوترهای بدون اینترنت، بدون شبکه و بدون حافظه های جانبی هم می توانند در معرض نفوذ ویروس ها و بدافزارها قرار بگیرند”.


خانواده جدیدی از بدافزارها موسوم به Air Hopper می تواند تنها از طریق امواج رادیویی و یا سیگنال های الکترومغناطیس، اطلاعات موجود در رایانه ها، تبلت ها، تلفن های هوشمند، تلویزیون ها و … را برای منتشر کننده خود ارسال کرده و یا این سیستم ها را با اختلال و تهدیدهای امنیتی دیگر مواجه کند.
هرچند این هنوز به صورت جدی امنیت دنیای فناوری اطلاعات را تهدید نکرده، اما محققان امنیتی اثبات کرده اند که این قابلیت می تواند در آینده و همگام با افزایش دسترسی به سیستم های ارتباطی، بستر تازه ای برای خرابکاری و یا دست کم افزایش نقل و انتقال ویروس ها ایجاد کند.
بر اساس این گزارش، با توجه به تکنولوژی های فعلی قابل دسترس، فردی که در فاصله حداکثر هفت متری یک نوت بوک یا تلفن همراه روشن، ایستاده باشد، می تواند بدون نیاز به اینترنت، شبکه داخلی، بلوتوث و … و تنها با استفاده از امواج خاص رادیویی، بدافزار Air Hopper را فعال کرده و برخی اطلاعات مثل متن های تایپ شده را از سیستم های آلوده بیرون بکشد. نرخ سرعت تبادل اطلاعات از طریق امواج رادیویی هنوز پایین است، بین 13 تا 60 بایت در هر ثانیه که البته برای سرقت رمزهای عبور و یا یک متن کوتاه تایپ شده در کامپیوتر مثل نام کاربری یک مؤسسه مالی، یک سرعت ایده آل محسوب می شود.
خوش بختانه ویروس Air Hopper خود، باید از قبل سیستم های هدف را آلوده کرده باشد تا بتواند آزادانه به سرقت اطلاعات یا فعالیت های تخریبی دیگر بپردازد. بنابراین اگر بتوانیم با استفاده از یک ضد ویروس قدرتمند از امنیت کامپیوترهای شخصی یا سازمانی مان مطمئن باشیم، جایی (البته فعلاً ) برای نگرانی باقی نمی ماند.

منبع:آی تی آنالیز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *