جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


با کد 451 آشنا شوید

تا پیش از این کد وضعیتی HTTP مشخصی برای کمک به کاربر در تشخیص این امر که وب‌سایتی به دلایل قانونی و سیاسی از دسترس خارج شده وجود نداشت و در این موارد هم کد 404 نمایش داده می‌شد اما کد جدید 451 قرار است در مواردی که به دلایل قانونی، دسترسی به محتوای مورد نظر غیرممکن است پیش روی کاربران قرارگیرد.

با کد 451 آشنا شوید

همان‌طور که می‌دانید کدهای وضعیتی در مواردی که درخواست و ارسال اطلاعات بر روی اینترنت انجام می‌شود (به‌عنوان مثال درخواست برای نمایش یک صفحه وب) مورد استفاده قرار می گیرند. پنج کلاس مشخص (از 100 تا 500) و ده‌ها یا صدها کد مشخص در این دسته‌ها، بیان‌کننده شرایط دسترسی به محتویات مورد نظر کاربر هستند. معمولا این کدها را در فضای وب مشاهده نمی‌کنید مگر اینکه مشکلی در نمایش داده‌های درخواست شده وجود داشته باشد. به‌عنوان مثال پیغام خطای 404 برای صفحه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که یافت نشده است.

گروه سیاست‌گذاری مهندسی اینترنت (که از آن با عنوان مخفف IESG نیز یاد می‌شود)،  در واقع گروهی از مهندسان هستند که به بررسی و به‌روزرسانی استانداردهای مورد استفاده در اینترنت اقدام می‌کنند. این گروه در تازه‌ترین دستورالعمل، کد جدید 451 را به‌منظور استفاده در مواردی که منع قانونی برای دسترسی به اطلاعات وجود دارد، ابلاغ کرده است. در واقع این کد، راهکاری استاندارد برای نمایش آفلاین شدن یک سایت یا وبلاگ، بدون وجود دلایل فنی است.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *