جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


با خودروی خودران فورد آشنا شوید

فورد در جدیدترین حرکت خود دنیای خودروسازی را شوکه کرد. مدیرعامل این شرکت؛ مارک فیلدز و مدیرفناوری آن؛ راج نایر در یک نشست خبری اعلام کردند که این شرکت از این بعد فقط یک شرکت خودروسازی نیست. فیلدز که در مرکز تحقیق و توسعه فورد در سیلیکون ولی در بین کارمندان این شرکت و نزدیک به 20 هزار مخاطب آنلاین صحبت می‌کرد؛ گفت: “از حالا به بعد؛ ما یک شرکت موبیلیتی هستیم.” علاوه بر این مسئله؛ فورد چندین مورد کلیدی از برنامه‌هایش را به اشتراک گذاشت.

با خودروی خودران فورد آشنا شوید


بی‌شک مهم‌ترین خبر؛ اعلام ساخت مدل SAE Level 4 است که یک خودروی تمام خودران برای ارائه سرویس‌های مختلف در حوزه حمل و نقل است که سال 2021 وارد بازار می‌شود. به‌عبارت دیگر می‌توان گفت که مدل جدید فورد فاقد هرگونه فرمان؛ پدال‌های گاز و ترمز یا حتی راننده است و با به‌روزترین فناوری‌ها شما را به هر جایی که دوست داشته باشید؛ می‌برد.

برای آن‌هایی که با سطوح مختلف SAE آشنایی ندارند؛ سطوح ۱ و ۲ فناوری‌های دستیارگونه خیلی ابتدایی برای راننده هستند که تا به امروز در بسیاری از خودروهای شرکت‌های مختلف دیده و تجربه شده است. به‌عنوان مثال؛ فناوری‌هایی مانند ثابت نگه داشتن حرکت در بین خطوط؛ سیستم کنترل کروز آداپته شده و موارد مشابه دیگر در این دسته قرار می‌گیرند.

شاید عجیب‌ترین سطح؛ سطح ۳ باشد. سطحی که کنترل کامل رانندگی را بین خودرو و راننده به اشتراک می‌گذارد. البته فورد بارها تأکید کرده بود که هیچ علاقه‌ای به تمرکز بر روی این سطح ندارد. چون آن‌ها نمی‌دانند که چگونه سیستم کنترل بدون دست را به شکلی ایمن مدیریت کنند. و سرانجام به سطوح ۴ و ۵ می‌رسیم که برای شرایطی است که سیستم‌های کنترل خودرو کاملا خودران است و دیگر نیازی به راننده در کار نیست.

فورد اعلام کرد از آن‌جایی که خودورهای خودرانی که آماده استفاده عموم باشد، چند سال طول می‌کشد تا وارد بازار شوند؛ در حال حاضر هدف خود را روی سیستم اشتراک رانندگی گذاشته است. «نایر» می‌گوید: هنوز از نظر اقتصادی توجیهی ندارد.

اگرچه؛ با ساختن خودرو برای این‌گونه خدمات؛ فورد کانال‌های درآمدزایی جدیدی را با تولید خودروهای واقعی باز می‌کند. هم‌چنین با همکاری مشترک با سرویس‌دهندگان این خدمات می‌تواند درصدی از آن سود را نیز از آن خود کند. فورد هم‌چنین می‌خواهد بخش R&D سیلیکون ولی را توسعه دهد. قرار است حضور فورد در این منطقه از تنها یک ساختمان به یک شهرک بزرگ تبدیل شود به‌طوری‌ که تعداد کارمندان آن تا پایان سال 2017 دو برابر می‌شود.

فورد این شهامت را داشت که اعلام کند تا پایان سال 2016؛ این شرکت در بین تمام شرکت‌های فعال در حوزه خودروسازی بزرگ‌ترین تست‌ها و آزمایش‌های خودروهای خودران را به اجرا در می‌آورد. این بخشی از برنامه “موبیلیتی هوشمند” فورد است. آن‌ها قویا تآکید دارند که فورد فقط یک شرکت سخت‌افزاری نیست؛ آن‌ها می‌خواهند با تشکیل تیمی از مهندسان و به‌کمک فناوری‌هایی مانند سنسورها؛ یادگیری ماشین و استارت‌آپ‌ها تلاش‌های بیشتری را در زمینه توسعه خودروهای خودران صورت دهند

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *