جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بازی مخصوص چشم های تنبل

محققان بازی ویدئویی مخصوصی تولید کرده اند که می تواند تنبلی چشم را درمان کند.

پیش از این محققان دریافته بودند که بازیهای ویدئویی تأثیر مثبتی بر افزایش سرعت تصمیم گیری و بهبود عملکرد مغز در فرآیند یادگیری دارد.

بازی مخصوص چشم های تنبل

اکنون محققان چند دانشگاه در آمریکا پارا فراتر گذاشته و بازی ویدئویی ارایه کرده‌اند که در صورت استمرار در انجام آنها تنبلی چشم به طرز قابل توجهی درمان می‌شود.


بدون شک مهمترین ویژگی این ابتکارعمل تازه در این است که هر دو چشم به طور همزمان درمان می‌شود حال آنکه در تکنیک‌های فعلی درمان تنبلی بینایی، چشم‌ها یک به یک و نه به طور همزمان درمان می شوند.

این بازی جدید که توسط گروهی از محققان دانشگاه‌های اوهایو، لویسویل و پنسیلوانیا طراحی و ارایه شده است به نوعی مبتنی بر همان بازی سنتی موش و گربه است.

در این بازی ساده ویدئویی موجود شکارچی و شی قربانی که شبیه یک توپ ساده است به شکل خط‌های عمودی هستند که در صفحه‌ای با خط‌های افقی حرکت می‌کنند. این تفاوت با هدف کمک به افزایش تأثیرگذاری بازی بر سرعت عمل چشم‌ها و در نهایت بهبود تنبلی چشم به کار گرفته شده است.

محققان در آزمایش‌های اولیه این بازی متوجه شدند پس از انجام آن در یک بازه زمانی هشت ماهه، تنبلی چشم در دو داوطلب بزرگسال به طرز قابل قبولی بهبود یافته است.

تنبلی چشم عارضه‌ای مربوط به دوران کودکی است که طی آن گذرگاه‌های عصبی میان مغز و چشم به درستی رشد نمی‌کنند و این بدان دلیل است که چشم تصاویر مبهم و ناسازگاری راهی مغز می‌کند.

منبع:ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *