جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بازار پر سود اینترنت اشیا

تحقیقی که به تازگی در ارتباط با اینترنت اشیا انجام و نتایج آن منتشر شده است، نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در حوزه اینترنت اشیا با رشد روزافزون و 16 درصدی خود تا سال 2020 به رقم 1.3 تریلیون دلار خواهد رسید. به طوری که به یکی از سودآورترین صنایع تبدیل خواهد شد. این سودآوری در جنبه‌های مختلف این صنعت سخت‌افزار و نرم‌افزار کاملا مشهود خواهد بود.

بازار پر سود اینترنت اشیا
گزارشی که از سوی The Journal و با استناد به پژوهش انجام گرفته از سوی موسسه IDC تحت عنوان “گزارش شش ماهه راهنمای سرمایه‌گذاری در حوزه اینترنت اشیا” منتشر شده نشان می‌دهد، بخش اعظمی از تولیدکنندگان در سه سال آینده و در حوزه سخت‌افزاری اینترنت اشیا سرمایه‌گذاری‌های کلانی را انجام خواهند داد. این گزارش نشان می‌دهد میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های فعال در حوزه تولید تجهیزات سخت‌افزاری اینترنت اشیا در سه سال آینده با رشد 16 درصدی به رقم 1.29 تریلیون دلار خواهد رسید. به طوری که در مقایسه با سال 2015 یک رشد 15.6 درصدی را نشان می‌دهد. در این گزارش آماده است که بازار اینترنت اشیا در کشوری همچون چین تا سال 2020 به رقم  120 میلیارد خواهد رسید.

IDC بر این باور است که پیشرفت‌های انجام گرفته در ارتباط با فناوری حس‌گرها باعث شده است بخش اعظمی از سرمایه‌گذاری در حوزه اینترنت اشیا به این سمت متمایل شود. IDC پیش‌بینی کرده است که در سبد سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ بخش اعظمی از سرمایه این شرکت‌ها در ارتباط با طراحی حس‌گرهای فوق پیشرفته هزینه خواهد شد. به طوری که این تولیدکنندگان تا سال 2020 در حوزه سخت‌افزار بالغ بر 400 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهند کرد. حسگرها و ماژول‌هایی که در گجت‌‌های هوشمند جایگذاری شده و به منظور متصل کردن این اشیا به اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرند در اولویت کاری اصلی تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

در حالی که در پنج سال آینده حوزه سخت‌افزاری بخش اعظمی از سرمایه‌ شرکت‌ها را از آن خود خواهد کرد اما در مقایسه با حوزه نرم‌افزار و به ویژه سرویس‌ها از رشد کندتری برخوردار خواهد بود. مارکوس توریچا از IDC در این ارتباط گفته است: «رابطه بسیار نزدیکی میان رشد بالای اینترنت اشیا و محصولات مورد استفاده مشتریان و سرویس‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد وجود دارد. سرویس‌هایی که عمدتا در صنایع عمودی همچون سلامت، خرده‌فروشی‌ها و بیمه ارائه می‌شوند یک فاکتور تاثیرگذار خواهند بود. بدون شک حوزه اینترنت اشیا بازاری بسیار گسترده‌ است که فرصت‌های بی بدیلی را هم در اختیار مصرف کنندگان و هم در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد.»

 

پیش‌بینی کارشناسان حوزه بازار نشان می‌دهد که تولیدکنندگان سخت‌افزاری در پنج سال آینده سرمایه‌گذاری کلانی را در این حوزه انجام خواهند داد. در این میان خرده‌فروشی‌ها، صنعت بهداشت و سلامت، بیمه و مشتریان صنعتی از اصلی‌ترین محرکه‌هایی خواهند بود که به رشد اینترنت اشیا کمک خواهند کرد. در ادامه این مشتریان صنایع دیگری همچون ماشین‌سازی و ساختمان‌های هوشمند نیز در سال‌های آتی به یکی از مشتریان اصلی اینترنت اشیا تبدیل خواهند شد. به طوری که در صدر متقاضیان حس‌گرها و سرویس‌های هوشمند قرار خواهند گرفت. IDC در گذشته نیز گزارشی را منتشر کرده بود که نشان می‌داد بازار گجت‌های اینترنت اشیا تا سال 2021 با یک رشد 200 درصدی به رقم 46 میلیارد دلار خواهد رسید.

بازار پر سود اینترنت اشیا 2

Juniper Research در این ارتباط گفته است: «یکی از اصلی‌ترین دلایلی که امروزه باعث شده است شاهد پیشرفت ماشین‌های خودران و دستگاه‌های هوشمند باشیم این است که قیمت تجهیزات سخت‌افزاری اینترنت اشیا یک روند کاهشی داشته است.»

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *