جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


باتری گوشی‌های سال ۲۰۱۸ ظرف ۵ دقیقه شارژ می‌شوند

اگر به زمانی برگردیم که گوشی‌های هوشمند تازه وارد بازار شده بودند، چندین مشکل درباره باتری این تلفن‌ها ذهن سازنده‌ها و کاربران را به خود مشغول می‌کرد. آن زمان نه تنها باید وقت زیادی را صرف شارژ باتری گوشی می‌کردید بلکه باتری شارژ شده ظرف زمان کوتاهی هم تخلیه می‌شد.

با گذر زمان و بویژه در سال‌های اخیر سرعت شارژ باتری گوشی‌های هوشمند به شدت افزایش یافته است اما سال آینده این زمان بسیار کوتاه‌تر هم خواهد شد.

یک استارت‌آپ به نام StoreDot که از تکنولوژی شارژ سریع خود در نمایشگاه CES 2015 رونمایی کرد ادعا کرده تکنولوژی مورد بحث قابلیت این را دارد که در سال ۲۰۱۸ در حوزه تولید عمده وارد و به بازار عرضه شود.

این تکنولوژی امکان شارژ کامل گوشی در ۵ دقیقه را فراهم می‌کند و این خبر یعنی در سال آینده میلادی باید منتظر عرضه گوشی‌هایی باشیم که ظرف ۵ دقیقه می‌توانیم کاملا شارژشان کنیم.

با این وجود همه تحلیل‌گران نسبت به خبر اعلام شده خوش‌بین نیستند. برای مثال «بن وود» از تحلیل‌گران تکنولوژی در شرکت CCS Insigth نسبت به زمان ورود این تکنولوژی به بازار تا حدی مشکوک است. وود معتقد است که ورود چنین تکنولوژی به بازار حقیقتا دست‌آورد بزرگی است اما فکر می‌کند در مورد باتری گوشی‌ها همیشه باید تا حدی مشکوک بود و ریسک کردن در این حوزه هم می‌تواند واقعا عواقب خطرناکی در پی داشته باشد.

منبع : دیجی کالا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *