جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


باتری گرافنی با شارژ 15 دقیقه ای

یک شرکت چینی موفق به تولید باتری‌های گرافنی باسرعت شارژ ۱۳ تا ۱۵ دقیقه‌ای شده است که می تواند انقلابی در ساخت خودروهای برقی باشد.
باتری گرافنی با شارژ 15 دقیقه ای

چینی‌ها عاشق کار با گرافن هستند به طوری که شرکت‌های زیادی در چین روی استفاده از گرافن برای ساخت نمایشگر انعطاف‌پذیر و باتری کار می‌کنند. اخیرا شرکت دونگسو اپتوالکترونیک تکنولوژی (Dongxo Optoelectronic Technology) باتری جدیدی تولید کرده که در آن از گرافن استفاده شده است. این نانوباتری که به G-King شهرت یافته، از جمله اولین باتری‌های تجاری‌سازی‌شده گرافنی درجهان است.


این باتری ۴۸۰۰ میلی آمپرساعت ظرفیت داشته که می‌تواند انرژی یک لپ‌تاپ را تامین کند. این شرکت نشان داده است که این باتری با سرعت بالایی شارژ می‌شود به‌طوری که بین ۱۳ تا ۱۵ دقیقه برای شارژ آن زمان نیاز است این در حالی است که در باتری‌های یون-لیتیم این رقم تا چند ساعت گزارش شده است؛ بنابراین سرعت این باتری در شارژ ۱۰ تا ۲۰ برابر بیشتر از باتری‌های رایج است.

این شرکت اعلام کرده که این باتری ۳۵۰۰ بار توانایی شارژ شدن دارد که این رقم ۷ برابر بیشتر از باتری‌های یون-لیتیم است.
به نظر می‌رسد که این باتری بتواند آینده خودروهای برقی را تغییر دهد. در حال حاضر باتری به عنوان یکی از گلوگاه‌های اصلی در توسعه خودروهای برقی به شمار می‌رود. البته این شرکت هنوز اعلام نکرده که چقدر تا تولید انبوه این باتری فاصله دارد هر چند به نظر می‌رسد که با این اعلامیه رسمی شرکت، نباید فاصله زیادی تا تولید انبوه آن داشته باشد.

البته در این اعلامیه گفته شده این اولین باتری گرافنی جهان است که این موضوع صحیح نیست به‌طوری که طی دو سال گذشته گروه‌های مختلفی اقدام به تولید باتری گرافنی کرده‌اند.

الون ماسک مالک شرکت تولیدکننده خودروهای برقی درآمریکا ‘ تسلا’ باید منتظر تماس این شرکت چینی باشد تا پیشنهاد استفاده از این باتری به او داده شود. پیش ازاین گزارش‌هایی مبنی بر ساخت باتری گرافنی با قابلیت شارژ تا ۱۰ هزاربار منتشر شده است.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *