جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


باتری های جدید اپل در راهند

همانطور که می دانید دستگاه های اپل طول عمر باتری خوبی ندارند و همواره یکی از نارضایتی های افراد مربوط به باتری های این محصولات می باشد. این شرکت در حال بررسی باتری های جدیدی است تا بتواند عملکرد باتری را در دستگاه های Mac، تبلت ها و دستگاه های پوشیدنی بهبود بخشد. وب سایت های مختلفی اعلام کرده اند این شرکت در حال بررسی روش هایی برای تقویت ساختار باتری های لیتیوم ـ یون می باشد.

باتری های جدید اپل در راهند

اپل در این زمینه با مهندسین مواد همکاری کرده و مواد جدیدی را به جای لیتیوم در باتری ها می گنجاند تا میزان عملکرد و شارژ آنها را مورد بررسی قرار دهد. این شرکت دانشمندانی را استخدام کرده است که در زمینه الکترود و الکترولیت تخصص دارند و فناوری های جدید کاتد، آند و الکترولیت را مورد ارزیابی قرار می دهند.

در باتری های کنونی، یون های لیتیوم در حین شارژ از کاتد به سمت آند حرکت می کنند. در حین دشارژ نیز یون ها در مسیر عکس سعنی از آند به سمت کاتد حرکت می کنند. الکترولیت های مایع حرکت یون های لیتیوم را ممکن می سازند. به نظر می رسد اپل قصد دارد از سرامیک به عنوان الکترولیت استفاده کند. این شرکت اعلام کرده است استفاده از سرامیک به عنوان الکترولیت منجر به شارژ سریعتر نیز می گردد.

همچنین اپل به دنبال تولید باتری های غیرقابل اشتعال می باشد. در طی سال های اخیر باتری های لیتیوم یون در برخی از گوشی ها منجر به انفجار و آتش سوزی گردیده است و این امر همواره تمام گوشی ها را تهدید می کند بنابراین استفاده از ماده ای غیرقابل اشتعال می تواند این خطر را نیز ریشه کن نماید.

سال گذشته محققین باتری جدید با استفاده از نقره ـ روی ایجاد کردند که عملکرد فوق العاده ای داشت اما متاسفانه گران بودن آنها مانع از توسعه گردید. تولید باتری های لیتیوم ـ یون بسیار ارزان میباشند اما اپل قصد دارد با کمترین هزینه بهترین باتری ها را تولید کند.

اپل به تازگی پتنتی را مبنی بر باتری های جامد دریافت کرده است که به نظر می رسد پیشرفت جدیدی در زمینه تحقیقات باتری باشد. استارتاپ دیگری به نام Prieto Battery باتری های جامدی را تولید کرده است که می توان از آنها در دستگاه هایی که دارای چیپست های اینتل هستند استفاده کرد و این باتری ها از سال 2017 عرضه خواهند شد. باتری های جامد دارای ساختار متفاوتی هستند و انرژی ذخیره شده در آنها 5 برابر باتری های لیتیوم ـ یون می باشد.

باتری جدید می تواند به اپل در تولید خودروی الکتریکی نیز کمک شایانی داشته باشد. اپل تاکنون اطلاعاتی در مورد باتری های تولیدی خود منتشر نکرده است اما به نظر می رسد در سال های آتی محصولات این شرکت به باتری های بهتری مجهز شوند.

منبع 9 صبح

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *