جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


این چهار پایه‌ عادت ناصحیح نشستن را اصلاح می‌کند

پزشکان همواره توصیه می کنند صحیح بنشینید تا از ابتلا به بیماری هایی مانند کمر درد و … جلوگیری شود، اکنون گجت هوشمندی عرضه شده که عادات ناصحیح نشستن را یادآوری می کند.

 

chahar paye

 

به گزارش خبرگزاری مهر، گجت های هوشمند بسیاری تولید و عرضه شده اند تا بتوانند عادات ناصحیح انسان ها مانند عادات نادرست غذا خوردن یا نشستن ناصحیح را اصلاح کنند. اکنون محققان هلندی موفق به تولید گجت متفاوتی شده اند که در صورت نشستن ناصحیح به کاربرانش هشدار می دهد. شرکت هلندی Zami Life  چهار پایه متفاوتی را تولید کرده که می تواند از بیماری های نخاعی یا کمردرد مصرف کنندگان خود پیشگیری کند.

این صندلی با توجه به عادات ناصحیح نشستن، آسیب های وارده به کمر، بیماری های نخاعی و … طراحی شده و مجهز به سنسورهایی است تا نشستن نادرست را هشدار دهد. این شرکت هلندی اعلام کرده است :« ظاهر منحنی شکل این چهارپایه بر اساس عادات صحیح نشستن طراحی شده و به مصرف کنندگانش اجازه می دهد تا در بهترین حالت روی صندلی قرار گرفته و از آسیب های ستون فقرات در امان باشند.»

اما چگونگی عملکرد این چهارپایه را می توان در سنسورهایی دانست که به مصرف کنندگانش اجازه می دهد تا با اولین نشستن روی صندلی اطلاعات جسمی خود را به سنسورها منتقل کرده و با کمک بلوتوث و از طریق اسمارت فون به کنترل شیوه صحیح نشستن خود بپردازند.

این چارپایه به مصرف کنندگانش اجازه می دهد تا عادات صحیح نشستن را فرا گرفته و در زمانی که به شیوه نادرستی بنشینند با پیام های هشدارآمیز مواجه می شوند که روی اسمارت فون ظاهر می شود.

منبع : خبرگزاری مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *