جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اینستاگرام در حال آزمایش ویژگی Favorites است

Favorites یکی از ویژگی های جدید اینستاگرام است که در حال حاضر به طور آزمایشی در حال اجرا است و به افراد این امکان را می دهد که پست هایی را که نمی خواهند عموم کاربران آن ها را مشاهده کنند؛ تنها برای تعداد خاصی از مخاطبان خود ارسال کنند.

اینستاگرام در حال آزمایش ویژگی جدیدی به نام Favorites است که امکان به اشتراک گذاری پست های بیشتر در گروه های محدودتری از مخاطبان را برای کاربران فراهم می کند. اینستاگرام قصد دارد با این کار خود وضعیت لیست های دوستان (Friends lists) کاربران را بهتر کند و کاربران را تشویق کند که پست های بیشتری ارسال کنند و در عین حال نظارت بیشتری بر مخاطبان خود داشته باشند.

در صورتی که این ویژگی به صورت گسترده اجرا شود، اینستاگرام به شبکه اجتماعی اصلی کاربران برای به اشتراک گذاری پست های بیشتر با دوستان خود تبدیل می شود و تعامل پویا در این شبکه اجتماعی شکل جدیدی به خود می گیرد.

قبل از اینکه اینستاگرام بخواهد تصمیم خود را برای اجرای Favorites عملی کند و این ویژگی را به شکل گسترده توسعه دهد، عده ای از کاربران چندین نسخه از اینستاگرام با بهره گیری از این ویژگی که Finstagrams (فینستاگرام) نام دارند، برای خود ایجاد کرده اند که در آن ها اکانت های شخصی اینستاگرام فقط توسط تعداد انگشت شماری از دوستان بسیار نزدیک، فالو می شوند و کاربران به محض اینکه متوجه شدند که دوستان نزدیک آن ها عکس های به اشتراک گذاشته شده توسط آن ها را مشاهده و لایک کرده اند، می توانند آن ها را حذف کنند. می توان گفت هر دو رویکرد معایب خود را دارند.

معمولا تعداد فالورهای حساب های کاربری شخصی در اغلب موارد به صد نفر می رسد و این موضوع موجب می شود که کاربران به میزان کمتری از اینستاگرام استفاده کنند. آقای رابی استین، مدیر عامل اینستاگرام به بیان این مطلب پرداخت که کاربران در حال ایجاد یک سری تغییرات در اینستاگرام هستند تا بتوانند لیست محدودتری از مخاطبان خود ایجاد کنند و ما از این موضوع کاملا اطلاع داریم.

راه حل این مشکلات ویژگی Favorites است. این ویژگی این امکان را برای کاربران فراهم می کند که لیست محدودی از نزدیک ترین دوستان خود ایجاد کنند و هر زمانی که تمایل داشتند آن را ویرایش کنند. این ویژگی به صورت آزمایشی از هم اکنون برای تعداد کمی از کاربران در دسترس است و آقای استین با اعلام خبر اجرای آزمایشی ویژگی Favorites، اذعان کرد که امیدوار است که این ویژگی در ماه های پیش رو برای تعداد بیشتری از افراد در دسترس باشد.

به نظر می رسد که استفاده از ویژگی Favorites در آینده ای نه چندان دور برای همه کاربران اینستاگرام قابل استفاده باشد. تقریبا یک سال است که این ویژگی در حال اجرا شدن است و تمام تغییرات و بررسی های لازم برای ایجاد نهایی آن انجام شده است و تقریبا هر بخش از این ویژگی مورد بررسی قرار گرفته است و تغییر داده شده است.

وقتی که شما یک پست معمولی یا یک پست استوری را ایجاد کنید، گزینه هایی برای شما نمایش داده می شود که با استفاده از آن ها می توانید پست خود را تنها با افرادی به اشتراک بگذارید که در لیست Favorites شما قرار دارند. در این صورت پست ها تنها برای افرادی قابل مشاهده است که در لیست Favorites شما قرار داشته باشند. در ضمن پست هایی که تنها برای افراد لیست نمایش داده شده اند، با درج شدن کلمه Favorites با رنگ سبز در بالای آن ها، مشخص می شوند. لازم به ذکر است که در پروفایل اینستاگرام شما هم سربرگی به نام favorites وجود دارد که در آن پست های ارسال شده به مخاطبان لیست Favorites نمایش داده می شود و با یک ستاره مشخص می شود.

زمانی که مخاطبان به لیست شما اضافه می شوند و یا از آن حذف می شوند، به هیچ وجه متوجه این موضوع نمی شوند و تنها زمانی که پست های دارای برچسب Favorites را مشاهده می کنند، متوجه می شوند که جزء لیست Favorites هستند. هیچ فردی نمی تواند برای اضافه شدن به لیست Favorites درخواست دهد و در صورتی که فردی از لیست حذف شود، دسترسی او به تمام پست های خصوصی مسدود می شود و چنانچه این افراد سربرگ Favorites را در پروفایل مخاطب مورد نظر خود مشاهده کنند، هیچ پستی را در آن مشاهده نخواهند کرد. در مورد افزودن تعداد افراد به لیست Favorites هم هیچ محدودیتی وجود ندارد.

منبع : کلیک

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *