جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اینترنت رایگان در متروی نیویورک

شبکه حمل و نقل ریلی در شهر نیویورک این روزها شاهد اجرای پروژه ای برای تجهیز و بازسازی است. این تغییرات شامل بهبود ظاهر ایستگاه ها و قطارها، و همچنین بازنگری و اصلاح در شیوه های نورپردازی ،مسیریابی و طراحی داخلی واگن ها می شود و مرحله نهایی آن تا سال 2020 به پایان می رسد.

اینترنت رایگان در متروی نیویورک


فرماندار نیویورک آقای اندرو گومو روز گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد طی پنج سال آینده 1025 واگن جدید به مبلغ 27 میلیارد دلار به شبکه مترو نیویورک افزوده می شود. این واگن ها دارای صفحات نمایش دیجیتالی برای نمایش اطلاعات، قابلیت های پیشرفته امنیتی و از همه مهم تر، اینترنت وای فای و ورودی های USB برای افرادی هستند که تمایل دارند دستگاه های همراهشان را شارژ کنند.
به گفته آقای گومو “شهروندان تمایل دارند تا دستگاه هایشان 24 ساعت شبانه روز روشن باشد و کار کند. آنها دوست ندارند که به دنبال محلی برای شارژ دستگاه خود یا روشی برای اتصال به اینترنت بگردند. به همین دلیل قصد داریم وای فای و ورودی های USB را برای شارژ دستگاه ها ارائه کنیم.”
علاوه بر اینترنت و شارژ رایگان، این واگن های جدید دارای صفحه نمایش های دیجیتال تمام رنگی و همچنین فضای دیجیتال برای نمایش تبلیغات خواهند بود. درب های این واگن ها نیز عریض تر خواهند بود تا ورود و خروج مسافران تسهیل شود.
قرار است یک استاندارد جامع و یکسان برای تمام ایستگاه های مترو در نیویورک تدوین شود و در مرحله نخست اجرای آن، 31 ایستگاه اصلی در نقاط مختلف این شهر بازسازی می شوند. همچون واگن ها، این ایستگاه ها نیز دارای قابلیت هایی همچون اینترنت وای فای و بهبود اینترنت موبایل خواهند شد. در صورت اجرای موفقیت آمیز مرحله نخست این طرح، در مرحله دوم 170 ایستگاه دیگر بازسازی می شوند.
اگرچه این طرح هنوز اجرایی نشده، ولی شهر نیویورک، همانطور که پیش از این نیز در تک شات خواندید، اکنون دارای اتوبوس های مجهز به اینترنت است و قرار است باجه های تلفن عمومی بدون استفاده در این شهر نیز به ارائه اینترنت رایگان به شهروندان بپردازند.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *