جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپلیکیشنی برای جلوگیری از سرقت دستمزد

هر روزه در خیابان‌های مشخصی از شهرهای مختلف شاهد حضور کارگرانی هستیم که با پوشش‌های خاص و در برخی موارد حتی به همراه بیل و کلنگ منتظرند تا کارفرمایی به دنبال آن‌ها آمده و بتوانند برای یک یا چند روز، با دریافت دستمزد با دست پُر به خانه بروند. این تصویر، حکایتی مکرر است که در شهرهای دیگر جهان هم شاهد هستیم. حتی در نیویورک آمریکا هم حضور نیروهای کاری که اکثرا مهاجران ثبت نشده از کشورهای دیگر هستند به چشم می‌خورد. مهاجرانی که وقتی پای دردل آن‌ها بنشینی متوجه می‌شوی که کارفرمایان ظالم، بارها و بارها حق و حقوق آن‌ها را پرداخت نکرده‌اند. این در حالی است که با راهکارهای جدید به‌نظر می رسد گوشی‌های هوشمند می‌توانند همراه جدید این کارگران در مبارزره با این بی‌عدالتی باشند. Omar Trinidad که خود یک کارگر ساختمانی است سرپرست تیم پشتیبانی بوده که به توسعه نرم‌افزار همراه جدیدی به نام Jornalero کمک کرده تا به مقابله با سرقت دستمزد کمک کند.

اپلیکیشنی برای جلوگیری از سرقت دستمزد

در قالب استفاده از این نرم‌افزار همراه، کارگران می‌توانند به کارفرمایان امتیاز بدهند، ساعت‌های کاری و دستمزدهای دریافتی خود را ثبت کنند و حتی از محیط شغلی خود عکس بگیرند. امکان ارسال هشدارهای آنی به دیگر کارگران نیز از جمله قابلیت‌های موجود در این نرم افزار همراه است.

نکته مهم‌تر آن است که حفاظت از این اطلاعات به وکلای کارکشته‌ای سپرده شده که مسئول بررسی دریافتی‌های کارگران هستند و در صورت لزوم از حق و حقوق آن‌ها دفاع خواهند کرد.

Omar Trinidad، مهاجر اسپانیایی فعال در زمینه توسعه این نرم‌افزار در این خصوص می‌گوید:

” این برنامه، زندگی من و همکارانم را تغییر خواهد داد. در حال حاضر آمارهای بی‌شماری از سرقت دستمزد کارگران را شاهد هستیم اما تلاش ما بر آن است که این روند را متوقف کنیم.” راه‌اندازی آزمایشی این برنامه از سه‌شنبه گذشته آغاز شده و نام Jornalero به معنای کارگران روزانه (به زبان اسپانیایی) برای آن درنظر گرفته شده است.

چشم‌انداز درنظر گرفته شده برای توسعه این نرم‌افزار، گسترش آن در میان تمامی 70 جایگاه کارگران روزانه در این شهر است تا پوششی کامل از تمامی مشاغل و فعالیت‌های موجود آن‌ها برقرار شود.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *