جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپل و IBM نیازمند یکدیگرند

در طی سی سال گذشته کمپانی بزرگ و مطرح IBM پیشرفت چشمگیری داشته است. این شرکت در سال های اخیر تلاش کرده از حوزه بازارهای عمومی و کالاهای مصرفی خارج شده و خود را به عنوان یک شرکت نرم افزاری و ارائه دهنده سرویس های متنوع تجاری مطرح سازد.

اپل و IBM نیازمند یکدیگرند

یکی از برجسته ترین قدم هایی که IBM در راه تحقق این هدف برداشت، اعلام همکاری عمیق و طولانی مدت با دیگر غول دنیای تکنولوژی، یعنی اپل بود. این شرکت در بررسی های خود دریافت که بسیاری از مشتریانش از دیوایس های اپل استفاده می کنند، بنابراین آنها خیلی سریع به این نتیجه رسیدند که اگر تمایل به پیشرفت و گسترش دامنه نفوذ خود دارند، باید که از برند ساکن کوپرتینو کمک بگیرند. در این راستا شرکت مذکور تصمیم گرفت که بخش عمده اپلیکیشن های موبایل خود را تنها در پلتفرم iOS ارائه دهد تا بتواند از این طریق خدمات لازم را به طیف های مختلفی از مشتریان ارائه نماید.

در حال حاضر IBM بیش از ۱۰۰ نرم اپ را برای استفاده در آیفون ها و آیپدها در سطح تجاری توسعه داده که به مشتریانش این امکان را می دهند راهکارهای پردازشی و محاسباتی این شرکت را بر بستر موبایل تجربه کنند. برخی از این اپلیکیشن ها بسیار کارآمد هستند. مثلاً IBM اپلیکیشنی را توسعه داده که به خلبانان امکان می دهد روی مصرف سوخت هواپیمای خود مدیریت داشته باشند. این ناپ می تواند به طور خودکار میزان مصرف سوخت را برای رسیدن به مقصد مورد نظر مدیریت کند. امروزه کم نیستند شرکت های هواپیمایی که از آیپدهای اپل به عنوان دستیار خلبان های خود در حین پروازهایشان استفاده می کنند.

همه این موارد باعث می شود که IBM نه تنها به عنوان یک شریک، بلکه به عنوان یک بازوی فروش سخت افزارهای اپل نیز به حساب بیاید،‌ چرا که با ترجیح پلتفرم این شرکت به عنوان بهترین بستر جهت ارائه خدمات به مشتریان، آیفون ها و آیپدهای کوپرتینویی ها را از سطح کاربران عادی و مصارف سرگرمی بالاتر برده و به عنوان یکی از گزینه های مطلوب برای انجام امور تجاری مطرح می سازد.

این درست است که «آبی بزرگ» (لقب رایج IBM) برخی سرویس های خود را روی اندورید هم ارائه می دهد، اما گستردگی خدمات آنها در پلتفرم تحت مدیریت گوگل به هیچ وجه با iOS اپل قابل قیاس نیست.

یکی دیگر از مواردی که عمق این همکاری استراتژیک را آشکار می سازد، ارائه پلتفرم برنامه نویسی اختصاصی Swift اپل بر بستر سرویس ابری IBM بود. حرکتی که نشان می دهد این دو برند قصد دارند زمینه های مشترک بیشتری برای ارائه خدمات خود ایجاد کنند.

در آخر باید گفت که از این شراکت هر دو طرف سود خواهند برد. IBM به اپل به چشم یکی از بهترین مشتریان تجاری خود نگاه می کند که می تواند با تکیه بر کاربران بسیار آن در سرتاسر دنیا، حوزه خدمات خود را بیش از پیش گسترش دهد. اپل نیز به IBM به چشم کلید ورود به بازار خدمات تجاری-سازمانی نگاه می کند. بازاری که طی سالیان اخیر نتوانسته بود توفیقی در آن به دست بیاورد.

منبع:pcmag

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *