جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپل به احتمال 40 درصد نت فلیکس را خریداری خواهد کرد

در حالی که همواره اپل را به عنوان یک کمپانی بسیار ثروتمند شناخته ایم، کوپرتینویی ها اکنون بیش از هر زمان دیگری در سرمایه ی نقدی غوطه ور هستند. طبق آخرین گزارش مالی این کمپانی، سرمایه ی نقدی اپل از رقم 250 میلیارد دلار عبور کرده است که در مقایسه با هر صنعتی، باز هم رقم فوق العاده ای است. طبق انتظار سرمایه گذاران و سهامداران اپل اکنون میخواهند که کمپانی مقداری از این سرمایه را به کار گیرد و آن را در جایی سرمایه گذاری کند تا کمپانی از قدرت نقدی خود برای کسب درآمد هر چه بیشتر استفاده کند. چرا که در حال حاضر این میزان سرمایه ی نقدی به خودی خود به دلیل مسائل مالیاتی برای اپل مشکل ایجاد کرده است و کوپرتینویی ها باید هر چه زودتر این مبلغ را در جایی سرمایه گذاری کنند.

در صنعت فناوری سرمایه گذاری با خرید کمپانی های فعال در همین صنعت صورت میگیرد و اپل نیز همین راه را در پیش خواهد گرفت. پیش از این گزارش شد که اپل تلاش هایی برای خرید بخش حافظه ی توشیبا که کمپانی ژاپنی مدتی میشود این بخش از کارخانه ی خود را به فروش گذاشته انجام داده است. اما هنوز در این امر موفق نبوده است.دیگر گزینه ی خرید روی میز برای کوپرتینویی ها، شرکت نت فلیکس است که از جمله کمپانی های بزرگ رسانه ای محسوب میشود و به نظر انتخاب خوبی برای تصاحب توسط اپل محسوب میشود. با خرید این کمپانی، اپل صاحب یک رسانه ی اختصاصی جهانی میشود. طبق بررسی تحلیلگران، احتمال تصاحب نت فلیکس توسط اپل 40 درصد است که نسبت به دیگر گزینه ها از شانس بیشتری برخوردار است. گزینه ی بعدی کمپانی دیزنی است که تحلیلگران شانس 1 به 4 ( 25 درصد ) را برای خرید این غول دنیای سرگرمی توسط اپل تخمین زده اند.

در لیستی که تحلیلگران صنعت فناوری در این مورد تهیه کرده اند، نام دیگر کمپانی ها از جمله، Hulu، Activision Blizzard، Electronics Arts، Take-Two Interactive و Tesla به چشم میخورد. تمامی کمپانی های ذکر شده شانس 10 درصدی یا کمتر را برای خریده شدن توسط اپل دارا میباشند. تحلیلگران معتقدند اپل باید چیزی حدود یک سوم از سرمایه ی فعلی خود را صرف خرید یک کمپانی کند. چیزی که مسلم است به زودی کوپرتینویی ها احتمالا یک معامله ی بزرگ را رقم خواهند زد و یکی دیگر از کمپانی های بزرگ توسط یک کمپانی ثروتمند تر خریداری خواهد شد. باید دید در نهایت انتخاب اپل برای یک سرمایه گذاری هنگفت چه خواهد بود.

منبع : سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *