جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اولین مچ بند هوشمند توسط هوآوی

هوآوی اولین مچ بند هوشمند که از شبکه‌ی اینترنت LTE نیز پشتیبانی می‌کند را به صورت رسمی معرفی کرد. اما بخش هیجان انگیز این موضوع، پشتیبانی این مچ بند از شبکه‌ی ارتباطی 4.5G اختصاصی شرکت هوآوی است که قرار شده پیاده‌سازی گردد.

moch band huawi

این مچ بند قادر به ردیابی وضعیت جسمانی، سلامتی و تناسب اندام کاربران را دنبال و ثبت کند و همچنین، می‌تواند میزان ضربان قلب را در هر لحظه نشان دهد.

اگر این مچ بند از نظر ساخت شبیه به مچ بندی باشد که هم اکنون هوآوی آن را عرضه کرده، باید انتظار صفحه‌ی نمایش 1.4 اینچی و از نوع OLED، با پشتیبانی از بلوتوث و قابلیت اتصال NFC و مقاوم بودن در برابر گرد و غبار و آب را داشته باشیم. این محصول جدید، به یک چیپ جدید با نام LTE-M مجهز خواهد شد که توسط شرکت Neul ساخته می‌شود، شرکتی که توسط هوآوی خریداری شد.

شبکه‌ی 4.5G LTE کمپانی هوآوی قابلیت پشتیبانی از رد و بدل اطلاعات با سرعت 1 گیگابایت در هر ثانیه را دارد که این موضوع می‌تواند برای آینده‌ی VR‌ها (هدست‌های واقعیت مجازی) و Drone‌ها (هواپیماهای بدون سرنشین)، بسیار مفید باشد.

دلیل انتخاب این نام (4.5G) توسط شرکت هوآوی نیز این است که این شبکه، در واقع چیزی بین دنیای 4G و 5G محسوب می‌شود. آقای Ryan Ding که از مدیران ارشد این شرکت است، در مصاحبه‌ای اعلام کرده که شبکه‌ی ارتباطی 4.5G، تنها متمرکز بر روی “افراد” نیست و به دنیای فراتر از آن که متشکل از “مردم و ابزارهاست” دست پیدا می‌کند. منظور از ابزارهای مسلما دستگاه‌هایی مانند هدست‌های واقعیت مجازی و هواپیماهای بدون سرنشین و … است که پیش از این به آن‌ها اشاره داشتیم. هوآوی مدعی شده که شبکه‌ی جدید  4.5G از طریق LTE-M از نظر عملکرد سلولی به تا 100 برابر برتر از استاندارد 4G عمل می‌کند و در کنار این موضوع توانایی پوشش‌دهی و سرویس‌دهی در مناطق گسترده‌تر و مناسب‌تری را به همراه خواهد داشت. همچنین ترمینال‌های مورد نیاز به منظور راه‌اندازی این سیستم هم از نوع “بهینه‌سازی شده” و “کم مصرف” خواهد بود.

انتظار می‌رود هوآوی این مچ بند هوشمند را در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال (MWC 2015) که در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، معرفی کند.

منبع : phoneArena

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *