جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اولین اپراتور مجازی تلفن همراه ایران

از اواخر سال گذشته 24 موافقت اصولی دریافت پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) صادر شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در روزهای گذشته، اولین پروانه رسمی این حوزه را برای شرکت “کیش‌سل‌پارس”صادر کرد. مطابق این پروانه، این شرکت وظیفه دارد تا سرویس‌های پایه و ارزش افزوده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را ارائه کند. طبق قانون، درخواست‌کنندگان برای دریافت پروانه اپراتور مجازی موظف بودند تا با یکی از اپراتورهای حقیقی تلفن همراه داخلی توافق کنند. شرکت کیش‌پارس‌سل نیز موفق شد تا موافقت اپراتور رایتل را به‌دست آورد و این شرکت می‌گوید که مذاکره با دیگر اپراتورها هم‌چنان ادامه دارد.

اولین اپراتور مجازی تلفن همراه ایران


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ علی‌اصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اعلام این خبر اظهار کرد: «شرکت کیش سل پارس با اپراتور تلفن همراه رایتل قرارداد همکاری منعقد کرده و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده انتظار می‌رود تا اوایل آذر، سیم‌کارت‌های این اپراتور با پیش شماره ۰۹۹۹ به عنوان اولین اپراتور MVNO، وارد بازار شود. در حال حاضر از سوی رگولاتوری برای ۲۴ شرکت، موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه صادر شده است و در صورتیکه هر کدام از این شرکت‌ها بتوانند با یکی از اپراتورهای تلفن همراه قرارداد همکاری به امضاء برسانند، پروانه MVNO را دریافت می‌کنند.»

عمیدیان درباره الزام اپراتورهای تلفن همراه کشور برای عقد قرارداد عمده‌فروشی با دارندگان موافقت اصولی پروانه MVNO گفت: «براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اپراتورهای تلفن همراه تا سوم آبان سال جاری فرصت دارند تا برای عقد حداقل یک قرارداد عمده‌فروشی با دارندگان موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه اقدام کنند. همچنین براساس این مصوبه، اپراتورهای تلفن همراه حداکثر تا سوم آذر سال ۹۵ فرصت دارند حداقل یک قرارداد دیگر را با سایر دارندگان موافقت اصولی MVNO منعقد کنند.»

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *