جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اوج گیری PayPal

به نظر سال 2016، سال اوج‌گیری پراخت‌های درون موبایلی و شرکت‌هایی است که روی کیف جیبی‌ موبایلی متمرکزند. امسال شاهد بودیم که شرکت‌های بزرگی از جمله اپل، گوگل و سامسونگ، به پیشرفت‌های چشم‌گیری در زمینه کیف پول الکترونیک رسیده‌اند، و “PayPal” به عنوان پیشرو در عرصه پرداخت‌های الکترونیک، جهش‌های قابل توجهی انجام داده است. “PayPal” با اضافه کردن سرویس‌های جدید به Venmo که به عنوان پلتفورم پرداخت موبایلی “PayPal” شناخته می‌شود، حضور خود را در عرصه پرداخت الکترونیکی بیش از پیش پر رنگ‌تر کرده است.

اوج گیری PayPal

آمارهای جدید بدست آمده، اطلاعات جالبی درباره گسترش پرداخت‌های درون موبایلی در مقابل پرداخت‌های آنلاین را نشان می‌دهد. طبق آمار جدید، موبایل‌ها بیش از 30% کل پرداخت‌های آنلاین در روز جشن شکرگذاری و جمعه سیاه را انجام داده‌اند. این آمار منتشر شده، از 192 فروشگاه آنلاین و 12 حساب تجاری متصل به شبکه “PayPal” به دست آمده است.

اما این کل ماجرا نیست: حجم خریدهای روز شکرگذاری به سرعت فوق‌العاده‌ی 10.781 دلار در ثانیه رسید، و هر خریدار به طور میانگین 58.51 دلار خرید انجام داده است. گران‌ترین خرید انجام شده در روز شکرگذاری نیز حدود 100.000 دلار بوده که در مقایسه با بزرگترین خرید انجام شده در جمعه سیاه، 25 درصد بیشتر بوده است. و این یعنی روز شکرگذاری در حال تبدیل به یکی از یکی از مهم‌ترین روزهای خرید سال در این بخش است.

رشد پرداخت‌های درون موبایلی چه سودی برای “PayPal” خواهد داشت؟

امسال و در روزهای شکرگذاری، جمعه سیاه و “Cyber Monday”، شاهد شکسته شدن رکوردهای خرید بوده‌ایم. نکته قابل توجه سهم 30 درصدی پرداخت‌های درون موبایلی در خریدهای انجام شده در این روزهاست. اما این آمار نه تنها برای “PayPal”،  بلکه برای تمامی اپراتورهای بخش کیف جیبی الکترونیکی نیز خبر خوبی به حساب می‌آید. افزایش حجم خریدهای انجام شده و استفاده از پرداخت درون موبایلی برای 30 درصد خریدها، حاکی از رشد و توسعه کیف جیبی‌های موبایلی در سال 2016 است.

شرکت “Ayden” که به عنوان یکی از فعالان در عرصه پرداخت‌های الکترونیکی، اعلام کرده سهم پرداخت‌های درون موبایلی با 4 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به 34 درصد رسیده است.

همه‌ی این آمارها یک معنی دارد: اگر “PayPal” به رشد در بخش خدمات پرداختی ادامه دهد و تراکنش‌های درون موبایلی نیز با همین سرعت به پیشرفت خود ادامه دهند، به زودی “PayPal” به بزرگترین شرکت در بخش پرداخت‌های الکترونیکی تبدیل خواهد شد، حتی بالاتر از کارت‌های اعتباری معروف در این زمینه. “PayPal” در حال حاضر همکاری خود را با اپل، گوگل و سامسونگ آغاز کرده، و با توجه به پیشرفت‌های مشاهده شده در ماه‌های اخیر، افزایش رشد این شرکت در آینده، کاملا قابل انتظار خواهد بود.

دومین شرکتی که از این پیشرفت‌ها بیشترین بهره می‌برد، بدون شک اپل خواهد بود. جایگاه والای محصولات اپل در این بخش موجب متمایز شدن این شرکت نسبت به دیگر رقبا می‌شود و مطمئنا در سال‌های آینده شاهد نقش پر رنگ‌تر اپل در این بخش خواهیم بود. البته اندروید نیز در سال‌های اخیر،  تراکنش‌های درون موبایلی خود را به مقدار قابل توجهی افزایش داده، اما مشکل اصلی گوگل در این زمینه، پراکندگی بیش از حد این شرکت می‌باشد.

در جدیدترین تحلیل‌های انجام شده، به نظر می‌رسد پرداخت‌های درون موبایلی به انحصار “PayPal” و اپل در آمده است و دیگر شرکت‌ها فقط به دنبال گرفتن نقش کوچکی در این عرصه هستند. شاید رسیدن به چنین انحصاری چند سال زمان ببرد، اما بنا به تجربه‌ای که در این زمینه کسب کرده‌ایم، باید شاهد رشد سالانه “PayPal”، اپل و دیگر شرکتهای فعال در زمینه پرداخت الکترونیکی در سال‌های پیش رو باشیم.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *