جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


انکار کره شمالی از هک کردن سونی

یک دیپلمات کره شمالی در سازمان ملل متحد هرگونه ارتباط داشتن کشورش با حمله سایبری ( هک ) به شرکت سونی پیکچرز را رد کرد.

انکار کره شمالی از هک کردن سونی
شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: یک دیپلمات کره شمالی در سازمان ملل متحد هرگونه ارتباط داشتن کشورش با حمله سایبری ( هک ) به شرکت سونی پیکچرز را رد کرد.

در جریان حمله هکری مذکور که حدود سه هفته قبل رخ داد هکرها موفق شدند اسناد مهمی را در مورد قراردادهای کاری سونی با بازیگران و دیگر دست اندرکاران سینما و حتی برخی فیلم های هنوز اکران نشده سونی را به دست آورده و به طور غیرقانونی در فضای مجازی منتشر کنند.
سونی با ارسال نامه‌ای برای دادستان ایالت کالیفرنیا هم اطلاعات تفصیلی مربوط به این سرقت را در دسترس مقامات قضایی آمریکا گذاشته است.
از جمله اطلاعاتی که از این طریق سرقت شده می‌توان به شماره‌های تامین اجتماعی کارکنان سونی، اطلاعات مربوط به ناتوانی های جسمی و تشخیص های پزشکی صورت گرفته، تاریخ تولد، آدرس‌های منازل و شماره های شناسایی این افراد اشاره کرد.
یک مقام آمریکایی امروز جمعه تاکید کرد که تحقیقات آمریکا از سیستم رایانه های شرکت سونی نشان می دهد که کره شمالی عامل اصلی این عملیات بوده و احتمالا ارتباطی نیز با چین داشته است.
بر اساس این گزارش، مقام آمریکایی گفت: تحقیق انجام شده نشان می دهد که کره شمالی با استفاده از سرورهای چینی برای پوشاندن عملیات خود اقدام کرده است.
پس از اعلام این مقام آمریکایی پلیس فدرال آمریکا نیز به صورت رسمی کره شمالی را به هک کردن شرکت سونی پیکچرز متهم و تصریح کرد عمیقا نگران این اقدام است.

منبع: تسنیم

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *