جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


امکانات نسخه ۳.۱۵ تلگرام

نسخه جدید تلگرم ۳.۱۵  دو به امکان جالب را به این اپلیکیشن ارتباطی اضافه می‌کند یکی از آنها این است که میتوانید یک گفت و گو با یک شخص یا یک کانال را بالای لیست قرار بدهید یا به اصطلاح PIN  کنید. به این ترتیب هر وقت که تلگرم رو باز می کنید گفت وگوی مورد نظرهمواره در دسترس شما قرار دارد ونیاز نیست به دنبال آن بگردید.

امکانات نسخه ۳.۱۵ تلگرام

برای اینکه یک گفت و گویا یک کانال یا یک گروه را  در بالای لیست قرار بدهید انگشت خود را روی آن نگاه دارید ( در iOS  به سمت چپ بکشید )   و سپس PIN را انتخاب کنید.

شما می‌تونید پنج چت را در بالای لیست قرار دهید اما ۵ چت رمزشده ( Secret Chat) هم میتوانید به آن اضافه کنید و در مجموع ۱۰ چت را به این صورت در بالای لیست خود و در دردسترس قرار دهید.

امکانات نسخه ۳.۱۵ تلگرام2

اشتراک با سرویس‌های دیگر IFTTT

اما به روزرسانی بزرگتر تلگرام این است که این سرویس حالا از طریق سرویس IFTTT  که  ( مخفف If This Then That ) مجموعه همه سرویسهای دیگراینترنتی و غیر اینترنتی را در خود جمع کرده به سایر سرویسها متصل می‌شود. این چه مزیتی برای کاربران تلگرام خواهد داشت؟ باعث می‌شود دسترسی گسترده‌ای از طریق تلگرام به سایر سایتها و سرویسها ایجاد شود مثلا می‌توانید تلگرام را به اینستاگرام یاتوییتر متصل کنید یا مثلا ایمیل‌های خود را با تلگرام ببینید یا سرویسهای موسیقی و حتی ابری را به تلگرام وصل کنید و حتی کارهای دور از انتظارتری را با اتصال این اپلیکیشن به دستگاه‌هایی مثل NEST یا Philips Hue انجام دهید.

امکانات نسخه ۳.۱۵ تلگرام3

تلگرام می‌گوید نخستین سرویس پیام‌رسانی استکه به طور کامل به IFTTT متصل شده است و این اتصال یک طرفه نیست یعنی برخلاف برخی سرویسهای دیگر فقط اجازه برخی کارها رو به IFTTT نمیدهد بلکه به طور کامل و به طور دو طرفه به این شبکه متصل شده است. به این ترتیب مثلا هم میتوانید پست‌های کانال تلگرام‌تان را توییت کنید و هم توییت‌های خود ودیگران را در تلگرام ببینید.

تلگرام یک بات به نام  @IFTTT درست کرده که از طریق عضو کردن آن به هر گروهی که مدیریت آن را برعهده دارید میتواند به طور خودکار مطالب سرویسهای دیگر را در کانال‌تان نمایش دهید.

برای اینکار کافی است با این بات شروع به صحبت کنید و خودش به شما ادامه مسیر را خواهد گفت.

چه کارهایی با IFTTT انجام دهیم؟

تلگرام البته یکسری اپلت یا دستورعمل IFTTT خودش آماده کرده که بعضی از آنها جالب هستند. مثلا اگر لامپ Philips Hue دارید که از طریق وای‌فای به اپلیکیشن روی موبایل متصل می‌شود حالا می‌توانید رنگ آن را از طریق چت تلگرام تغییر دهید.

یا مثلا هر وقت که عکسی را در اینستاگرام می‌گذارید از طریق IFTTT میتوانید آن را در کانال یا گروهی که مایل هستید پست کنید. ( این امکان در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین اپلت هاست). یا مثلا ایمیل‌های خود را در تلگرام ببینید و …

در حال حاضر بیش از ۳۶۰سرویس به IFTTT متصل هستند که میتوانید با گشتی در بین آنها هرکدام را که مایل هستید به یکدیگر یا به تلگرام متصل کنید.

بهبودهای مختص اندروید 

تلگرام در نسخه ۳.۱۵خود بهبودهای اختصاصی برای اندروید به وجود آورده است. نخستین مورد آن تغییر زاویه افقی عکسها و چرخش آنها برای بهبود نمایش آنهاست.

بهبود دیگر تلگرام برای اندروید مربوط به نمایش اختصاصی ویدیوهای یوتیوب یا Vimeo است که می‌توانید آن را از یک گفت و گو جداکنید و در حین دیدن و پخش آن به گفت و گوهای دیگریا دیدن کانال‌های دیگر هم بپردازید. برای اینکار از قاب تصویر در تصویر در بخش بالای سمت راست پخش ویدیو استفاده کنید.

بهبود دیگر تلگرام در مورد چت رمزگذاری شده یا  Secret Chat است که البته تلگرام مدعی است امن‌ترین راه برای اشتراک دیتا روی کره زمین است! به همین دلیل تلگرام اجازه فوروارد کردن پیغام از Secret Chat را به گروه‌ها و چت‌های دیگر نمی دهد اما حالا در اندروید می‌توان پست‌های دیگر گروه‌ها را به چت مخفی یا Secret Chat فوروارد کرد.

 

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *