جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


امنیت در اینترنت اشیا

بر اساس نظرسنجی جدید Tripwire در سمینار Black Hat ۲۰۱۶ در امریکا که در آن بیش از ۲۲۰ کارشناس حرفه‌ای ‌امنیت حضور داشتند، کمتر از یک سوم از سازمان‌ها برای خطرات امنیتی ناشی از اینترنت اشیا آمادگی دارند.

امنیت در اینترنت اشیا
در این نظرسنجی پرسیده شده که آیا سازمان شما در برابر حملات سایبری و آلودگی‌های ‌ناشی از اینترنت اشیاء آمادگی دارد؟ و کمتر از ۳۰ درصد حاضرین پاسخ آری داده‌اند. علاوه بر این فقط ۳۴درصد حاضرین اذعان داشته‌اند که دستگاه‌های ‌متصل به اینترنت را در شبکه خود بدقت رصد میکنند.

بنابر گزارش شرکت Cisco Systems: ” تعداد دستگاه‌های ‌متصل به اینترنت در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۵۰ میلیارد خواهد رسید. با توجه به خطرات منحصر به‌فردی که اینترنت اشیاء برای کسب و کارها و مصرف‌کننده‌ها بهمراه دارد این امر باید مد نظر قرار گیرد.” همچنین در گزارش دیگری شرکت Arbor Networks اعلام نموده:” حملات DDoS به خاطر افزایش تعداد دستگاه‌های ‌متصل به اینترنت، هم از لحاظ اندازه و هم از لحاظ تعداد افزایش داشته است.

“اینترنت اشیاء به نقطه ضعف واضحی در امنیت اطلاعات سازمان‌ها و شرکت‌ها بدل شده است.” Tim Erlin مدیر امنیت اطلاعات مؤسسه Tripwire. وی همچنین افزود:” برای محدود کردن حملات سایبری ما باید با در نظر گرفتن اصول امنیتی، تعداد فزاینده دستگاه‌های ‌متصل به اینترنت را پیکره‌بندی کنیم. به‌روزرسانی آنها به‌منظور رفع آسیب‌پذیری‌‌های امنیتی و نظارت مستمر بر آنها نیز از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار قرار داد.”

این نظرسنجی نتایج دیگری نیز داشته است:
• ۷۸% از حاضرین در خصوص سوء استفاده از اینترنت اشیاء بعنوان سلاحی در راستای حملات DDoS ابراز نگرانی کرده‌اند.
• تقریبا نیمی (۴۷%) از حاضرین انتظار دارند تعداد دستگاه‌های ‌متصل به اینترنت در شبکه‌شان تا سال ۲۰۱۷ حداقل ۳۰% رشد کند.
• فقط ۱۱% از پاسخ دهندگان حملات DDoS را بعنوان یکی از دو تهدید امنیتی شبکه خود دانسته‌اند.

“از زمانی که رایانه‌‌های خانگی تبدیل به لشکر زامبی شدند و مانند سلاحی برای حملات سایبری مورد سوءاستفاده قرار گرفتند دیر زمانی نمی‌گذرد.” دواین ملانکون، مدیر فناوری و تحقیق و توسعه Tripwire. وی همچنین افزود:” تجهیزات و لوازم خانگی که به اینترنت متصل میشوند در حال حاضر پیکره‌بندی امنیتی ضعیفی دارند و یک هدف سهل‌الوصول برای مجرمان سایبری قلمداد میشوند. از نگاهی اینها یک ارتش زامبی هستند که براحتی برای اهداف خراب‌کارانه به‌کار گرفته می‌شوند. پس رویکرد جدید برای کنترل اینترنت اشیاء باید شکل بگیرد تا با هزینه‌ای ‌معقول بتوانیم امنیتی مستمر و پایداری را در محیط کسب و کار و زندگی به‌وجود بیاوریم.

منبع روابط عمومی ایمن رایانه پندار،

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *