جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


افزایش سرعت دستگاه های قدیمی

حتی اگر وسایل اطرافتان را عوض کنید و نمونه های مدرن و جدید را جایگزین کنید ابزارهای قدیمی و خاطره انگیز که روزی تکنولوژی به کار رفته در آن ها شما را شگفت زده می کرد در گوشه ای چشمک می زنند. با جایگزین کردن وسایل جدید حتما لازم نیست تکنولوژی های قدیمی را کنار بگذارید. بسیاری از این وسایل نظیر کامپیوترهای نسل گذشته، گوشی هایی که شاید نسبت به گوشی های امروزی خیلی هوشمند نباشند و تلویزیون هایی که سایز کوچک تر و پهنای بیشتری دارند حتی اگر کند شده باشند با ترفند هایی به خوبی قابل استفاده می شوند. ترفند هایی که موجب افزایش سرعت عملکرد آن ها می شود.

افزایش سرعت دستگاه های قدیمی

 

 

 

همان طور که علت کند شدن کامپیوتر و لپ تاپ، گوشی و سایر تکنولوژی ها را در وسایل جدید جستجو می کنید در تکنولوژی های قدیمی هم دقیقا روی همین علل تمرکز کنید. از هر وسیله ای که استفاده می کنید تفاوتی نمی کند؛ ترفند های زیر موجب افزایش سرعت به کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی و سایر تکنولوژی های قدیمی خواهد شد.

افزایش سرعت تکنولوژی های قدیمی با بک آپ گیری و سپس پاک کردن برنامه ها
از هر وسیله ای که استفاده می کنید یکی از دلایل کند شدن آن احتمالا برنامه هایی است که طولانی مدت روی سیستم عامل نصب بوده اند. اگر گوشی شما اندرویدی است بد نیست ابتدا روش های افزایش سرعت اندروید را بخوانید و سپس دست به کار شوید. قبل از هر چیز یک بک اپ گیری کامل از بخش های مختلف انجام دهید. از آموزش بکاپ گیری از تنظیمات نرم افزارهای نصب شده در ویندوز برای کامپیوتر و لپ تاپ و از شیوه بک آپ گیری در اندروید در صورتی که گوشی شما اندرویدی است استفاده کنید.

حال وقت آن رسیده تا تمام دیتا موجود را پاک کنید. بعد از حذف آن ها مجددا اطلاعات را ری استور یا بازگردانی کنید

افزایش سرعت گوشی و کامپیوتر از راه بازگشت به تنظیمات کارخانه و سپس به روزرسانی
اغلب دستگاه های قدیمی معمولا به صورت خودکار به روزرسانی نمی شوند و باید آن ها را دستی آپدیت کرد. اما تقریبا همه آن ها گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری را دارند. برای بازگشت به تنظیمات کارخانه به دنبال گزینه restore settings و یا setup باشید و حتما دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

 

افزایش سرعت کامپیوتر و گوشی با حذف برنامه های غیرضروری
پاک کردن برنامه های بلا استفاده و افزایش ظرفیت حافظه همیشه یکی از راه های بهبود سرعت و عملکرد دستگاه های قدیمی بوده است. حال تلویزیون هایی باشد که برنامه های استریمینگ زیادی روی آن نصب شده باشد یا کامپیوتری که انباشته از نرم افزاری های بلا استفاده است. ضمنا از سیستم عامل مک هم غافل نشوید!

 

افزایش سرعت کامپیوتر با آورکلاک کردن
آورکلاک کردن یکی از راه های موثر برای بهبود اجرای بازی های کامیپوتر و لپ تاپ است. علاوه بر کامپیوتر می توانید گوشی اندرویدی خود را نیز آورکلاک نمایید.

 

بهبود سرعت دستگاه ها با نصب سیستم عامل سبک و منبع باز
نوع نرم افزار و پلتفرمی که روی دستگاه های قدیمی نظیر کامپیوتر و گوشی نصب شده است هم می تواند روی کندی آن تاثیر بگذارد. سیستم عامل سبک برای کامپیوتر قدیمی و از رده خارج شده می تواند لینوکس باشد. نصب کاستوم رام در اندروید هم در حکم نصب یک پلتفرم سبک و منبع باز است که به بهبود عملکرد دستگاه کمک می کند.

 

افزایش سرعت کنسول بازی با ارتقا هارد درایو
اگر پلی استیشن قدیمی شما کند شده است احتمالا افزودن SSD تجربه متفاوت و جدیدی را از بازی کردن با این دستگاه کهنه به شما هدیه دهد. ارتقا رم و هارد درایو در اجرا بهتر بازی ها نقش دارد.

 

ارتقا بخش های سخت افزاری و افزایش سرعت دستگاه
در همه دستگاه ها امکان ارتقا سخت افزاری وجود ندارد. مثلا نمی توانید آیپد قدیمی یا تلویزیون را باز کنید و پردازنده سریع تری را در آن قرار دهید؛ اما در صورت امکان افزودن SSD بهتر و یا ارتقا رم به شدت روی سرعت دستگاه تاثیرگذار هستند.

 

افزایش سرعت دستگاه های قدیمی با قطع کردن اینترنت
برای استفاده  مجدد از دستگاه های قدیمی جریان اینترنت را قطع کنید و به صورت آفلاین از دستگاه استفاده نمایید. هر وقت که نیاز به اتصال به اینترنت دارید با کنترل و مدیریت خودتان اتصال را برقرار کرده و در صورت تمایل به روزرسانی را دریافت کنید. با این کار از حمله عوامل مخرب اینترنتی که ورودشان به تکنولوژی های قدیمی محتمل تر است جلوگیری خواهید کرد.

 

هماهنگی منظم با به روزرسانی ها و افزایش سرعت دستگاه
به روزرسانی منظم شاید از نظر امنیتی چندان تضمین شده نباشد؛ اما این اطمینان را به کاربر می دهد که از بهترین و بهینه ترین نسخه موجود استفاده می کند. البته در به روزرسانی هم باید دقت کنید. گاهی نصب برخی از جلوه هایی که با هدف اجرا و عملکرد بهتر دستگاه معرفی می شوند ممکن است موجبات کندی سرعت دستگاه را فراهم سازد.

 

 

بررسی بخش های سخت افزاری و افزایش سرعت دستگاه
تغییر بخش های سخت افزاری دستگاهی که کندی سرعت آن را بلاستفاده نموده است احیا می کند. به اجزا کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی خود دقت کنید. همانطور که قبلا نیز ۸ اشتباه کشنده در هنگام استفاده از سخت افزار سیستم انزل وب اشاره کردیم ممکن است فن در کامپیوتر به خوبی کار نکند و همین موضوع به سایر بخش ها هم صدمه زده باشد. به پورت ها و ورودی های دستگاه هم توجه کرده و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

 

منبع: انزل وب

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *