جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


افزایش سرعت اینترنت تلفن همراه

کاربران اینترنت به زودی خواهند توانست داده‌های مورد نظر را با سرعت استثنایی ۴۵۰ مگابیت در ثانیه بارگذاری کنند.

با ارتقای زیرساخت های اینترنت پرسرعت در شرق آسیا کاربران به زودی خواهند توانست داده‌های مورد نظر را با سرعت استثنایی 450 مگابیت در ثانیه بارگذاری کنند.

افزایش سرعت اینترنت تلفن همراه

نکته مهم این است که خدمات یاد شده در قالب سرویس‌های نسل چهارم تلفن همراه ارائه می شود و البته با توجه به در دسترس نبودن طیف های رادیویی کافی در حال حاضر ممکن است برخی اپراتورها برای ارائه چنین خدماتی دچار مشکل شوند.

برای راه اندازی این شبکه دو شرکت Qualcomm سازنده تراشه های رایانه ای و اریکسون سازنده محصولات شبکه ای با یکدیگر همکاری کرده اند. قرار است نمونه اولیه این شبکه سال آینده با سرعت 450 مگابیت در ثانیه راه اندازی شود. اپراتور استرالیایی Telstra یکی از اولین اپراتورهایی است که به طور آزمایشی شبکه ای با این سرعت بارگذاری داده را راه اندازی خواهد کرد.

با توجه به برخی مشکلات در زمینه اختصاص طیف فرکانسی و همین طور استقبال محدود از فناوری نسل چهارم همراه در اروپا پیش بینی می‌شود کشورهای آسیایی اولین کشورهایی باشند که این خدمات را با حداقل سرعت 300 مگابیت در ثانیه در دسترس علاقمندان قرار دهند.

افزایش سرعت بارگذاری داده در شبکه های همراه علاوه بر کمک به بهبود کیفیت شبکه موجب کاهش مصرف باتری گوشی ها و تبلت ها نیز می شود. قرار است تجهیزات شبکه ای و مودم های مورد نیاز برای استفاده از این خدمات از سال آینده میلادی تولید شوند. انتظار می رود سرعت آپلود از طریق شبکه های یاد شده هم به 100 مگابیت در ثانیه برسد.

منبع:آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *