جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


افزایش درآمد سونی با وجود عملکرد ضعیف بخش گوشی هوشمند

سونی پیش‌بینی خود از درآمد سالیانه‌اش را افزایش داد؛ حال آنکه بخش موبایل تنها حوزه‌ای است که هنوز سوددهی ندارد.

 

افزایش درآمد سونی با وجود عملکرد ضعیف بخش گوشی هوشمند

سونی به لطف عملکرد فوق‌العاده خوب بخش تولید سنسور دوربین که در گوشی‌های هوشمند و سایر گجت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیش‌بینی خود از درآمد کسب‌شده در سال جاری مالی را افزایش داد؛ حال آنکه بخش گوشی‌های هوشمند این کمپانی وضعیت چندان مطلوبی ندارد.

سونی پیش‌بینی کرده است که در سال مالی جاری که اواخر ماه مارس ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد، سود ۵.۵۷ میلیارد دلاری کسب کند که بالاتر از ۴.۴ میلیارد دلار پیش‌بینی شده‌ی سه ماه پیش است. همچنین باید به درآمد ۲۲.۷ میلیارد دلاری این کمپانی برای سال مالی جاری اشاره کرد.

پیش‌بینی جدید سونی نشان از این دارد که درآمد این کمپانی ژاپنی بالاتر از ۴.۶ میلیارد دلاری است که در پایان سال مالی ۱۹۹۸ میلادی توسط این کمپانی کسب شد. سونی در سال ۱۹۹۸ شاهد استقبال بالا از نسل‌های اول کنسول پلی‌استیشن در کنار فروش موفق فیلم سینمایی Men in Black در سینما بود که درآمد سرشاری عاید کمپانی ژاپنی کرد.

سونی همچنین اعلام کرده است که سود کسب‌شده توسط این کمپانی در فاصله‌ی جولای تا سپتامبر سال جاری میلادی به بیش از ۱.۸ میلیارد دلار رسیده که ۴۰۰ میلیون دلار بیشتر از سود کسب‌شده توسط این کمپانی طی سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ است. سود سونی در تابستان سال جاری میلادی حتی بیش از پیش‌بینی انجام‌شده توسط تحلیل‌گران وال استریت است. تنها بخشی از سونی که در طول تابستان ضرر داده، بخش گوشی‌های هوشمند است که ضرر ۲۲.۱ میلیون دلاری به این کمپانی تحمیل کرده است.

سونی انتظار دارد بخش نیمه‌هادی‌ها که بیشتر به تولید سنسور دوربین مشغول است، سودی ۱.۳ میلیارد دلاری برای این کمپانی به ارمغان بیاورد که بیش از هفت برابر در مقایسه با سه‌ماهه‌ی تابستان سال پیش افزایش پیدا کرده است. دلیل این افزایش قیمت را باید بازسازی کارخانه‌هایی دانست که در زلزله‌ی ژاپن آسیب دیده بودند.

افزایش قیمت سهام سونی باعث شده است سهامداران این کمپانی با وجود پایان یافتن دوران حکمرانی پلی‌استیشن سونی همچنان امیدوار به پیشرفت‌های بیشتر سونی باشند.

سونی با نگاهی مثبت به آینده می‌نگرد، به‌طوری‌که این کمپانی ژاپنی برای عقب نماندن از رقبای آمریکایی نظر آمازون و آلفابت در پی سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی است. سونی چندی پیش از اسپیکر هوشمند خود با نام Hello‌ رونمایی کرد. انتظار می‌رود این کمپانی در آینده‌ی نزدیک دوباره به سمت تولید لوازم روباتیک خود برود و همچون سال ۱۹۹۹ چنین محصولاتی راهی بازار کند.

واقعیت مجازی را باید حوزه‌‌ی دیگری خواند که سونی در حال فعالیت در آن است و در تلاش است تا محتوای موجود در این حوزه نظیر موزیک و فیلم‌های مورد نیاز را تولید کند. همچنین با افزایش توسعه‌ی خودروهای خودران و نیاز به سنسور‌ها در این حوزه، سونی روی توسعه‌ی سنسور‌های مورد نیاز برای صنعت خودروسازی نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *