جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


افزایش تقاضا برای پردازنده‌ مدیاتک در حوزه‌ دستیار صوتی

بر اساس ادعای برخی منابع، تقاضا برای پردازنده‌های ساخت مدیاتک که ویژه‌ی استفاده در دستیارصوتی طراحی و تولید شده‌اند، در حال افزایش است.

 

برخی منابع مرتبط با بازار تولید و عرضه‌ی پردازنده‌ها، اعلام کرده‌اند که سود شرکت تایوانی مدیاتک در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، به لطف تقاضای بیشتر برای پردازنده‌های ویژه‌ی دستیار صوتی، افزایش خواهد یافت. بنا بر ادعای این منابع، مدیاتک اخیرا از طرف شرکت‌های آمازون و گوگل، سفارش‌هایی برای پردازنده‌ی ویژه‌ی دستیار صوتی دریافت کرده است. این پردازنده‌ها در بلندگو‌های هوشمند اکوی آمازون و گوگل هوم مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

شرکت‌های علی‌بابا، تنسنت و شیائومی نیز در نظر دارند دستیارهای صوتی مجهز به پردازنده‌های ساخت مدیاتک را در مدت باقی‌مانده‌ی سال جاری به بازار عرضه کنند. به همین دلیل، احتمال می‌رود عرضه‌ی محصولات حوزه‌ی دستیار صوتی مدیاتک، با ده برابر افزایش در سال جاری و افزایش صد درصدی در سال آینده همراه باشد.

کارشناسان انتظار دارند سود مدیاتک در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری افزایشی دورقمی داشته باشد. این پیش‌بینی نه‌تنها به دلیل افزایش سفارش پردازنده‌های ویژه‌ی دستیار صوتی، بلکه به خاطر افزایش تقاضا برای پردازنده‌های ویژه‌ی گوشی‌ و تلویزیون‌ هوشمند است.

شرکت تایوانی مدیاتک در ماه می سال جاری پردازنده‌ی MT8516 را به بازار عرضه کرد که ویژه‌ی دستیار‌ صوتی و بلندگو‌ی هوشمند است. این پردازنده‌ی چهارهسته‌ای به هسته‌های Cortex-A35 با حداکثر فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز مجهز است. این پردازنده همچنین از استانداردهای Wi-Fi 802.11 b/g/n و بلوتوث نسخه‌ی چهار پشتیبانی می‌کند.

سود کسب‌شده توسط مدیاتک در ماه ژوئن سال جاری به ۷۱۶.۵ میلیون دلار رسید که در هفت ماه گذشته بی‌سابقه بود. همچنین در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷، سود مدیاتک معادل ۱ میلیارد و نهصد میلیون دلار بود که نشانگر افزایش ۳.۵ درصدی است.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *