جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کاهش اعتماد به نفس کاربران آیفون

کمپانی های بسیاری به عرضه و تولید محصولات فناوری مانند تبلت، اسمارت فون و لپ تاپ می پردازند، اما محققان در مطالعه جالبی نشان دادند که رفتار کاربران آیفون متفاوت از سایرین است.

کاهش اعتماد به نفس کاربران آیفون

 

محققان دانشگاه میسوری در امریکا به بررسی جزئیات فیزیولوژی و تاثیرات اسمارت فون ها بر روحیه اشخاص پرداخته اند.

محققان معتقدند، کاربران آیفون دارای روحیه متفاوتی نسبت به سایر کاربران تلفن های همراه هستند. کاربران آیفون درصورت جدایی از اسمارت فون خود با کاهش عملکرد ذهنی مواجه می شوند.

تحقیقات نشان داد، زمانی که صدای زنگ آیفون کاربران به صدا درآمده اما آنها را به جای اینکه به تلفن خود پاسخ دهند، مشغول حل یک پازل ساده کرده بودند و با تکرار صدای زنگ آیفون، ضربان قلب و فشار خون کاربران افزایش می یافت؛ به همین میزان نیز کاربران با احساس نگرانی و استرس مضاعفی مواجه می شدند. اما زمانی که آنها تلفن خود را پاسخ می دادند و به حل مسائل می پرداختند نه تنها سرعتشان بالاتر بود بلکه علائم حیاتی آنها نیز مانند ضربان قلب و فشار خون نیز کاهش پیدا می کرد.

راسل کلیتون، در این باره می گوید:” تحقیقات ما نشان می دهد، آیفون وسیله ارتباطی است که کاربرانش با از دست دادن یا دور شدن از اسمارت فون خود با احساس کاهش اعتماد به نفس مواجه می شوند که می تواند با کاهش عملکرد ذهنی یا رفتاری آنها بروز کند.”

منبع:آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *