جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


قابلیت اسکن چهره آیفون 8 برای توسعه‌دهندگان ممکن شد

یکی از قابلیت‌های امنیتی جدید عنوان شده برای آیفون 8، تجهیز این گوشی به سیستم تشخیص چهره سه بعدی لیزری است. حال در توییتی از یکی از توسعه دهندگان اپ‌های شخص ثالث آیفون اعلام شد که اپل این قابلیت را در اختیار توسعه دهندگان هم قرار می‌دهد و از ویژگی‌های جدید این سیستم هم بحث شد.

 

زمانی که اپل برای اولین بار تاچ‌آی‌دی را معرفی کرد، استفاده از این ویژگی بسیار محدود بود و تنها برای باز کردن قفل گوشی و خرید از آی‌تونز یا اپل پی استفاده می‌شد. اما بالاخره اپل این قابلیت را به در اختیار اپ‌های شخص ثالث که خواهان امنیت بیشتر برای محتوای خود بودند نیز قرار داد.

اخیرا خبری منتشر شد که ظاهرا باید برای توسعه دهندگان اپ‌های آیفون خوشحال کننده باشد؛ این بار اپل امکان استفاده از سیستم تشخیص چهره سه بعدی آیفون را بدون تاخیر در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا در صورت نیاز از این ویژگی در اپلیکیشن‌های خود استفاده نمایند. یکی از توسعه دهندگان به نام Guilherme Rambo، در توییتی اعلام کرد رشته کدهایی از فریم‌ور هوم پاد کشف شده که نشان دهنده امکان استفاده اپ‌های سوم شخص از قابلیت اسکنر تشخیص چهره آیفون ۸ است.

از سایر قابلیت‌های اشاره شده برای این سیستم می‌توان امکان انجام خرید‌ها از طریق اپل پی و آی‌تونز و پشتیبانی از چند چهره (به معنای افزودن کاربران بیشتر به گوشی) را نام برد. البته اپل هنوز به طور رسمی هیچ واکنشی در تایید یا رد این ویژگی‌ها نشان نداده و تمامی این حدس و گمان‌ها صرفا بر اساس اطلاعات به دست آمد از فریم‌ور هوم پاد است که به تازگی در دسترس قرار گرفت.

منبع : جی اس ام

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *