جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


این دستگاه می تواند بیش از هر اسکنر سه بعدی دیگری تصویر واقعی کامپیوتری از شما ارائه دهد

انستیتو Fraunhofer آلمان این روزها با فناوری های جدید خود موفق شده تا اسم و رسمی برای خود به پا کند. در جدیدترین طرح خود، این انستیتو به سراغ اسکنرهای سه بعدی رفته تا فناوری مورد نظر را بیش از پیش برای مردم عمومی سازد.

اسکنر سه بعدی

دستگاه جدید Fraunhofer می تواند در رزولوشنی بالاتر بدن افراد و اشیاء را رندر کرده و در هر ثانیه چندین تصویر ثبت خواهد کرد. دکتر Kevin Füchsel، مدیر بخش راهبردها و بازاریابی انستیتو Fraunhofer می گوید: «ما یک اسکنر سه بعدی با رزولوشن 1000 در 1000 پیکسل توسعه دادیم که قادر است در هر ثانیه 36 تصویر سه بعدی ثبت کند.»

اسکنر Fraunhofer برخلاف بسیاری از اسکنرهای سه بعدی از لیزر استفاده نمی کند اما در عوض از الگوی نامرئی نزدیک به مادون قرمز بهره می برد. به جای لیزرها، این نور نامرئی به بدن یا شیء تابیده می شود تا اسکن سه بعدی انجام پذیرد.

این تکنولوژی مشابه کینکت مایکروسافت است اما قرار است بسیار دقیق تر از اسکنرهای سه بعدی اینفرارد موجود در کینکت باشد. ویدیو گیم می تواند یکی از کاربردهای این سیستم باشد اما دکتر Füchsel پا را فراتر گذاشته و می گوید فناوری آن ها می تواند عملکرد بسیار متنوعی داشته باشد.

هنوز قیمت و تاریخ عرضه این دستگاه مشخص نشده اما ورژن دمو این دستگاه در نمایشگاه Control Trade اشتوتگارت نمایش داده خواهد شد. هدف بعدی تیم Füchsel، کوچکتر ساختن دستگاه و البته همکاری با مراکز درمانی برای تست آن روی افراد برای توانبخشی است.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *