جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اسپیکر هوشمند لنوو

اسپیکر هوشمند لنوو قبل از رونمایی در کشورهای مختلف، در خانه رونمایی خواهد شد

اسپیکر هوشمند لنوو

روز چهارشنبه بزرگترین تولیدکننده رایانه‌ها در دنیا، از اسپیکر دریافت کننده دستورات صوتی این شرکت رونمایی کرد، با این عنوان که دستگاه در ماه می در ایالات متحده، آماده عرضه به مشتریان خواهد بود. “Jeff Witt” قبل از آغاز نمایشگاه CES امسال در شهر لاس وگاس در مصاحبه با CNET اعلام داشت که قبل از آغاز فروش این محصول درایالات متحده، این محصول در ماه مارس در کشور و بازار خانه یعنی چین به فروش خواهد رسید.

“Witt” گفت: سخت‌افزار بکار رفته در هر دو مدل این محصول مشابه خواهد بود، اما نسخه چینی از تکنولوژی شرکت ALSpeech که شرکتی فعال در بخش تشخیص صداها است، استفاده خواهد کرد و نسخه‌ی آمریکایی آن نیز از دستیار صوتی Alexa شرکت آمازون بهره خواهد گرفت.

نسخه آمریکایی این اسپیکر از 129دلار آغاز خواهد شد. اما “Witt” اشاره‌ای به قیمت نسخه‌ی چینی آن نداشت.

دستیار صوتی شرکت لنوو از اولین اسپیکرهایی خواهد بود که به بازار عظیم چین راه پیدا خواهد کرد، و باعث گسترش دستگاه‌های تشخیص دهنده فرمان‌های صوتی از زمان آغاز ظهور Echo در سال 2014 خواهد شد. سال گذشته در چین، شرکت LingLong  فروش اسپیکرهای هوشمند DingDong را آغاز کرد. همچنین شرکت چینیBaidu و شرکت آمریکایی Harman همکاری خود را جهت ساخت اسپیکرهای هوشمند با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی شرکت Baidu را رسما آغاز کردند.

اسپیکر هوشمند لنوو2

این اقدام شرکت لنوو نشان می‌دهد که اسپیکرهای هوشمند محبوبیت زیادی را در بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان پیدا کرده‌اند. اپل، مایکروسافت و گوگل که به عنوان پیشتازان عرصه دستیاران صوتی به شمار می‌آیند، در حال قرار دادن دستیارهای سخنگوی خود درون لپتاپ‌ها و تلفن‌های همراه هستند.

امروزه میلیون‌ها کاربر از این دستیارها جهت پخش موسیقی، خاموش و روشن کردن چراغ‌ها و بستن درب‌ها استفاده می‌کنند. همچنین از دستیارهای دیجیتالی جهت انجام کارهای پیچیده‌تر مثل چک کردن الگوی ترافیک و سفارش اسباب‌بازی‌ها و لوازم آرایشی به صورت آنلاین استفاده می‌کنند.

اسپیکر اکو در حال حاضر در ایالات متحده و بریتانیا به مشتریان عرضه می‌شود، و تنها در صورت وجود دعوتنامه در آلمان به فروش می‌رسد.

 

بنا به اظهارات “Bill Dominici” مدیر بخش استراتژی‌ دستگاه‌های هوشمند و رایانه‌های شرکت لنوو می‌گوید: ” شرکت لنوو قصد دارد در آمریکا بیشتر از تکنولوژی‌های شرکت آمازون در دستگاه‌هایش استفاده کند و در قدم اول تکنولوژی Alexa شرکت آمازون را بکار خواهد گرفت.”

“Dominici” در ادامه گفت که همکاری این دو کمپانی از سال گذشته  و پس از اینکه لنوو در مورد نحوه فروش مؤثرترمحصولات شرکت آمازون درون دستگاه‌های این شرکت پیشنهاداتی ارائه داد، آغاز گردید. مذاکرات در بخش‌های بیشتری از جمله راه‌های استفاده لنوو از تکنولوژی‌های شرکت آمازون گسترش پیدا کرد.

“Kinley Pearsall”سخنگوی شرکت آمازون روز چهارشنبه گفت: ” از همکاری با شرکت لنوو و استفاده از Alexa در دستگاه‌های این شرکت بسیار هیجان زده و خوشحالیم.” البته او از اشاره به تصمیمات آینده این شرکت‌ها خودداری کرد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا از Alexa در رایانه‌ها در آینده استفاده خواهد شد، گفت: ” مشخصا پتانسیل خوبی در این بخش‌ها وجود دارد. نمی‌توان گفت که در حال تحقیق و کاوش در این بخش نیستیم.”

CNET درماه سپتامبر اعلام کرد که یکی از مدیران لنوو اظهار کرده که این کمپانی جهت استفاده از Alexa در رایانه‌ها و دیگر دستگاه‌های این شرکت، با آمازون مذاکراتی را انجام داده است.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *