جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


استاندارد های جدید وای فای

اتحادیه وای‌فای (Wi-Fi Alliance) قابلیت‌های جدیدی را به استاندارد 802.11ac اضافه کرده که افزایش سرعت ارتباطات تا سه‌برابر مقادیر فعلی را امکان‌پذیر ساخته و حتی این پتانسیل را داراست که انتقال اطلاعات را با سرعتی بالاتر از شبکه‌های کابلی (با اتصال کابل شبکه) برای دستگاه‌های مختلف امکان‌پذیر سازد.

استاندارد های جدید وای فای

این استاندارد جدید که Wi-Fi Certified ac نام دارد، از تکنولوژی رادیویی هوایی چندکاربره، چند ورودی-چندخروجی (MU- MIMO) بهره‌مند شده که امکان اتصال تعداد بیشتری از دستگاه‌های الکترونیکی را به اکسس پوینت‌های وای‌فای امکان‌پذیر ساخته و ارسال و دریافت اطلاعات به‌طور همزمان و به‌منظور افزایش بازده و پاسخگویی را فراهم می‌آورد. قابلیتهای جدید این استاندارد،  به‌ویژه در استفاده‌های تجاری و بهره‌گیری از ارتباطات وای‌فای در رویدادهای مختلف، قابل توجه خواهند بود.

این در حالی است که اکسس‌پوینت‌های قدیمی وای‌فای، مدیریت ارتباطات را به روش سنتی صفی انجام می‌دهند که در آن تنها یک دستگاه در هر لحظه امکان برقراری ارتباط با اینترنت را خواهد داشت.

Wi-Fi Certified ac با بهره‌گیری از پهنای باندی تا 160 مگاهرتز، کانال‌های عریض‌تری را نیز به همراه خواهد داشت. مقدار یادشده، دو برابر طیفی است که در حال حاضر توسط دستگاه‌های مجهز به استاندارد 802.11.ac پشتیبانی می‌شود. این به‌روزرسانی نیز پتانسیل افزایش سرعت انتقال تا دو برابر مقادیر فعلی را امکان‌پذیر خواهد ساخت.

علاوه بر این، در طیف 5 گیگاهرتزی که تراکم و تداخل کمتری در مقایسه با باند 2.4 گیگاهرتزی وجود دارد نیز کانال‌های بیشتری به استاندارد Wi-Fi Certified ac افزوده شده است.

این استاندارد جدید، جریان فضایی چهارمی را به مجموع سه جریان موجود در استاندارد پیشین اضافه کرده که به‌کارگیری باندهای 2.4 و یا 5 گیگاهرتزی را برای اکسس پوینت‌ها بهبود خواهد بخشید.

در حال حاضر نام‌های مطرح در حوزه تولید تراشه‌های وای‌فای نظیر براودکم، مارول، مدیاتک، کوالکام و کوانتنا، مولفه‌های سخت‌افزاری مورد نیاز استاندارد جدید را عرضه کرده‌اند و انتظار می‌رود محصولات جدید تولید شده برپایه این استاندارد نیز از ماه آتی به بازار عرضه شوند.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *