جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


استارتاپ Twilio در بورس

استارتاپ Twilio ، شرکتی که در حوزه طراحی و تولید نرم‌افزارهای مورد استفاده در برقراری ارتباط میان شرکت‌هایی مانند اوبر، Nordstrom و مشتریانشان فعالیت دارد، در مرحله آغازین عرضه عمومی سهام خود موفق به جذب سرمایه 150 میلیون دلاری شده است.

 استارتاپ Twilio در بورس

قیمت گذاری سهام این شرکت برای عرضه عمومی از روز سه‌شنبه کلید خورد تا در نهایت شاهد به ثبت رسیدن بزرگ‌ترین فرایند عرضه عمومی سهام سال جاری میلادی در میان شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی باشیم.

این در حالی است که در سال جاری میلادی، تنها شاهد عرضه عمومی سهام سه شرکت مطرح به بازار بودیم. از همین رو، این اقدام شجاعانه مسئولان Twilio در شرایطی که بازار رنگ و بوی تدافعی به خود گرفته جای تحسین دارد.

از نگاهی دیگر، اولین روز عرضه عمومی سهام Twilio و ورود آن به بازار بورس، با رای‌گیری بریتانیایی‌ها مبنی بر ماندن و یا ترک اتحادیه اروپا همراه شده بود که همین امر نیز می‌توانست بر قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

مسئولان این شرکت در آماری که در روز سه‌شنبه هفته گذشته اعلام شد، از فروش 10 میلیون سهم به ارزش هر سهم 15 دلار خبر دادند که این رقم در مقایسه با فروش سهام به ارزش 12 تا 14 دلار به سرمایه‌گذاران اولیه، روندی صعودی را نشان می‌دهد. با این اوصاف، ارزش Twilio به 1.2 میلیارد دلار خواهد رسید که در مقایسه با ارزش 1.1 میلیارد دلاری ثبت شده در زمان جذب سرمایه خصوصی در سال گذشته میلادی، چشمگیر به‌نظر می‌رسد.

با اجرایی شدن فرایند ورود به بازار سهام، توئیلیو که مقر آن در سن‌فرانسیسکو قرار دارد در مقایسه با چیزی در حدود 170 اسب تک‌شاخ یا همان شرکت‌هایی که ارزشی فراتر از یک میلیارد دلار دارند و همچنان فعالیت خصوصی خود را دنبال می‌کنند، یک تابوشکن به حساب می‌آید. بدنیست بدانید در طول یک‌سال گذشته شاهد افزایش 88 درصدی میزان درآمد این شرکت بوده‌ایم و این در حالی است که زیان خالص این شرکت، پایدار مانده است. با این وجود، در شرایطی که بازار فاقد ثبات لازم است، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند تا شرکت آن‌ها فرایند عرضه عمومی سهام را از سر بگذراند تا به سوددهی بیشتری برسد.

توئیلیو در سال گذشته میلادی درآمد 167 میلیون دلاری را از طریق 25 هزار حساب فعال ویژه مشتریان خود کسب کرده که از این میان، واتس‌اپ شرکت تحت پوشش فیس‌بوک، 17 درصد از مجموع این درآمد را به خود اختصاص داده است.

مسئولان این شرکت عنوان کرده‌اند از درآمد خالص بدست آمده، در جهت توسعه بخش‌های مهندسی، فروش، بازاریابی و تیم‌های پشتیبانی از مشتریان استفاده خواهند کرد. ضمن آنکه خرید شرکت‌های جدید و یا حتی دارایی‌های استراتژیک نیز محتمل است.
منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *