جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ارزان ترین و کوچک ترین پهپاد معرفی شد

DJI که به ساخت پهپادهای بالارده و همکاری با هسل‌بلاد مشهور است، از ارزان‌ترین و کوچک‌ترین پهپاد خود با نام Spark رونمایی کرد.

طی شش ماه گذشته، صنعت ساخت پهپاد به سمت تولید پهپادهایی با ابعاد کوچک‌تر درحال حرکت بوده است. در راستای پیروی از روند بازار، روز گذشته DJI از جدیدترین پهپاد خود با نام اسپارک (Spark) رونمایی کرد.

پهپاد اسپارک با وزن ۲۷۰ گرم و بدنه‌ای کوچک‌تر از یک قوطی نوشابه، سبک‌ترین و کوچک‌ترین پهپاد ساخت DJI تا به‌ امروز به شمار می‌رود. همان‌طور که از DJI انتظار می‌رفت، اسپارک با وجود اینکه پایین‌رده‌ترین پهپاد ساخت این شرکت محسوب می‌شود، مملو از قابلیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی و جذابی است که مشابه بعضی از آن‌ها را حتی در پهپادهای بالارده‌ی دیگر شرکت‌ها هم نمی‌توان یافت.

DJI علاوه بر کاهش ابعاد و وزن، قیمت پهپاد خود را نیز به‌ طرز قابل توجهی کاهش داده است. درحالی‌که تا پیش از این ارزان‌ترین پهپادهای DJI حدود هزار دلار قیمت داشتند، اسپارک با قیمت ۴۹۹ دلاری خود آمده است تا با پهپادهای ارزان‌قیمت Parrot ،Yuneec و ZeroTech به رقابت بپردازد.

اسپارک در کنار ماویک پرو که تا پیش از این کوچک‌ترین پهپاد DJI محسوب می‌شد.

اسپارک به کنترل‌های هوشمند پرواز ActiveTrack و TapFly مجهز خواهد بود؛ قابلیت‌هایی که پیش از این در پهپاد بالارده‌ی فانتوم 4 استفاده شده‌اند. می‌توان با استفاده از کنترل‌های حرکتی (شبیه به کنترل بازی با کینکت) پهپاد اسپارک را کنترل کرد؛ یا با استفاده از گوشی هوشمند، آن را تا فاصله‌ی ۱۰۰ متری به پرواز درآورد. (برای آشنایی بیشتر با این قابلیت‌ها می‌توانید ویدئوی معرفی اسپارک را تماشا کنید.)

از لحاظ عمر باتری، اسپارک با هر بار شارژ می‌تواند حدود ۱۶ دقیقه پرواز کند. شارژ پهپاد از طریق پورت mini USB انجام می‌شود و امکان استفاده از پاوربانک برای شارژ کردن آن وجود دارد. DJI یک پکیج کامل از لوازم جانبی شامل هاب شارژ، محافظ پره‌های پهپاد، یک باتری اضافه، ریموت کنترل و تعدادی وسایل دیگر را به مبلغ ۲۰۰ دلار به همراه اسپارک به بازار عرضه خواهد کرد.

پهپاد اسپارک را می‌توان با استفاده از کنترل‌های حرکتی (Gesture Controls) کنترل کرد

دوربین به‌کاررفته در اسپارک که به‌وسیله‌ی یک گیمبال (قاب نگه‌دارنده‌ی دوربین) دو محوره روی پهپاد قرار گرفته است، از توانایی ثبت تصاویر با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل و تصویربرداری با کیفیت 1080p برخوردار است. قابلیت جدیدی با نام QuickShot به اسپارک اجازه می‌دهد تا پس از یک دقیقه فیلم‌برداری، آن را به‌صورت اتوماتیک ویرایش کند و نسخه‌ی خلاصه‌شده‌ی ۱۰ ثانیه‌ای آن را برای به‌اشتراک‌گذاری دراختیار کاربر قرار بدهد. DJI همچنین پهپاد کوچک خود را که ماکزیمم سرعت آن به ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، به سنسورهایی برای تشخیص و فرار خودکار از موانع مجهز کرده است.

اسپارک در ۵ رنگ آبی آسمانی، سبز چمنی، قرمز لاوا، سفید آلپ و زرد طلایی، تا اواسط ماه آینده‌ی میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *