جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


حدمت گرفتن استارتاپ Regaind را برای ارتقای هوش مصنوعی درک تصاویر اپل

 حتما به خاطر دارید که اپل در کنفرانس WWDC امسال ضمن رونمایی از iOS 11 از ارتقای اپلیکیشن Photos در این نسخه خبر داد، که به لطف هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی از این پس می تواند در درک و تشخیص تصاویر عملکرد قدرتمندتری از خود به نمایش بگذارد.

 

ارتقای هوش مصنوعی درک تصاویر اپل

امروز مشخص شده که پیشرفت های اخیر اپل در تکنولوژی تشخیص تصاویر مدیون استارتاپی به نام Regaind بوده؛ یک شرکت فرانسوی فعال در حوزه بینایی کامپیوتری که TechCrunch پیش بینی می کند اپل اوایل امسال آن اقدام به خریداری آن کرده است.

ای پی آی(API) بینایی کامپیوتری Regaind به اپل این امکان را داده که بتواند محتوای تصاویر را به دقت آنالیز کرده و بر اساس کلیدواژه هایی که کاربر وارد می کند، به جستجوی نتایج دلخواه آنان بپردازد. مثلا اگر در برنامه Photos واژه سگ را وارد کنید، اپلیکیشن متوجه می شود که در آرشیو تصاویر شما باید به دنبال چه چیزی بگردد.

البته شایان ذکر است که اپلیکیشن Photos چندین سال هست که چنین قابلیتی را در اختیار دارد، اما با خریداری استارتاپ Regaind و استفاده از هوش مصنوعی قدرتمند این شرکت، شکی نیست که فناوری تشخیص و درک تصاویر آن می تواند به میزان قابل توجهی نسبت به گذشته ارتقاء یافته و رقابت بهتری با اپلیکیشن مبتنی بر یادگیری ماشینی Photos گوگل داشته باشد.

به ادعای Regaind، تکنولوژی انحصاری آن ها نه تنها از پس تشخیص و درک محتوای موجود در تصاویر بر می آید، بلکه جنبه های زیبایی شناسی آن ها را هم تشخیص داده و اطلاعات فنی را هم از تصاویر استخراج می کند.

مجموعه این فناوری ها می توانند برای حذف تصاویر تکراری، یافتن بهترین عکس از میان مجموعه ای از تصاویر یا دسته بندی عکس ها بر اساس رنگ یا رویداد بسیار کاربردی ظاهر شوند. در خصوص یافتن و ساخت آلبوم های عکس نیز همینطور.

همچنین هوش مصنوعی پیشرفته Regaind می تواند همانند اپلیکیشن FaceApp چهره و جنسیت افراد و سن و احساسات آنان را هم تحلیل کند. بنابراین اپل می تواند از این مزیت هم برای ساخت فیلترهای سلفی خلاقانه مثل اسنپ چت و اینستاگرام استفاده کرده و هم به قابلیت انیموجی آیفون X قدرت ببخشد.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *