جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ادغام یاهو و توئیتر

چند ماهیست که شرکت یاهو با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کند و حتی پیوستن خانم مریسا مایر، که سابقه مدیریتی چندین ساله در کمپانی گوگل را در کارنامه دارد هم نتوانست این شرکت را از این اوضاع نامساعد بیرون بیاورد.

ادغام یاهو و توئیتر

از این رو، مسئولین یاهو تنها راه چاره را در فروش کسب و کار اینترنت خود دیدند و تا به امروز کمپانی های زیادی همچون ورایزن، گوگل، مایکروسافت، دیزنی، ای تی اند تی، YP Holdings، Rakuten و غیره تمایل خود را برای خرید این کمپانی نشان دادند.

اما امروز خبرهای جدیدی به دست آمده که نشان می دهد شرکت توییتر نیز به این جمع اضافه شده و قصد دارد با کمپانی یاهو ادغام شود. در همین رابطه، شنیده شده که مسئولین این پرنده آبی، چند هفته پیش مذاکراتی را با مدیرعامل یاهو انجام داده اند و در مورد شرایط و مقدمات لازم برای ادغام احتمالی این دو کمپانی به بحث و تبادل نظر پرداختند. البته در این مذاکرات، جک دورسی مدیرعامل توییتر حضور نداشت.

 

بسیاری از تحلیلگران، ارزش یاهو را برابر با 4 میلیارد دلار پیش بینی کرده اند که شرکت برنده در این ماجرا، می بایست یک میلیارد دلار را به صورت نقد و مابقی را در چند مرحله پرداخت کند.

 

اگرچه به نظر نمی رسد که توییتر بتواند استفاده چندانی از یاهو ببرد اما یک منبع مطلع در این خصوص عنوان کرد که توییتر به دنبال استفاده هر چه بیشتر از قابلیت Instant News است که شرکت یاهو در این زمینه در وب سایت خود بسیار موفق عمل کرده است.

 

گفته می شود که در این مذاکرات، دو طرف در خصوص جایگاه فعلی و شرایط مالی یاهو گفت و گو کردند و از آن جایی که دورسی غایب بزرگ این مذاکرات بود، برخی تحلیلگران ادعا کرده اند که این گفت و گوها صرفاً به منظور کسب اطلاعات در خصوص وضعیت توییتر بوده و یاهو تمایل چندانی برای خرید این شرکت ندارد.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *