جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ادابی آماده خداحافظی با فلش

شرکت ادابی سرانجام برای گفتن خداحافظ با فلش آماده می‌شود.

شب گذشته این شرکت یک بیانیه منتشر کرد و در آن گفت که توسعه دهندگان محتوا را تشویق می‌کند که از استانداردهای جدید وب مانند HTML5 به جای فلش بهره بگیرند.

ادابی آماده خداحافظی با فلش

ادابی در این بیانیه نوشته است: فلش یک نقش رهبری را در زمینه افزودن قابلیت‌های جدیدی به وب داشته است. از صدا و انیمیشن گرفته تا ویدیوهای اینتراکتیو فلش توانست که وب را به جلو پیش ببرد.

به گفته ادابی با این حال استاندارهایی مثل HTML5 حالا به بلوغ رسیده اند و قابلیت‌های زیادی مانند فلش را در خود دارند از طرفی مشتریان ادابی نیز مایلند که از این استانداردها در اپلیکیشن‌های ادابی بهره بگیرند.

ادابی گفته است که در همین راستا از این پس نام نرم‌افزار Flash Professional CC را به Animate CC تغییر می‌دهد که قابلیت توسعه محتوای مبتنی بر HTML5  ( و البته همچنان فلش) را در خود دارد.

ادابی گفته است که Animate CC در اوایل ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد همچنین ادابی HTML5 video player را برای مرورگرهای کامپیوترهای دسک‌تاپ با پشتیبانی اولیه از HTML5 روی موبایل عرضه می‌کند.

به گفته ادابی هر چند استانداردهایی مانند HTML5 حالا پلت‌فرم‌های آینده وب به حساب می‌آیند فلش هم همچنان در رده‌بندی‌هایی چون بازی‌های ویدیویی تحت وب و یا premium video نقش خود را خواهد داشت.

ادابی همچنین گفته است که با کمک فیس‌بوک همچنان بازی‌های مبتنی بر فلش به طور امن و مناسب در این شبکه اجتماعی توسعه خواهند داده شد

منبع آی تی ایرن

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *