جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


احتمالا آمازون به علت نقض تحریم‌های ایران جریمه شود

دولت آمریکا در حال تحقیق از شرکت آمازون به اتهام فروش اقلامی به برخی ایرانیان است که در فهرست تحریم‌های کاخ سفید قرار دارند.


به گزارش سیلیکون بیت، شرکت آمازون به فروش برخی اقلام مصرفی به حداقل یک نفر ایرانی که در فهرست سیاه دولت ایالات متحده قرار داشته، اذعان کرده است. کاخ سفید این فرد و برخی نهادهای دیگر ایرانی را ارتباط با تروریسم متهم کرده است.

آمازون در گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2017 خود که دیروز منتشر شد، تصریح کرده که اقلام مصرفی به ارزش حدود 300 دلار را به یک ایرانی فروخته که بر طبق فرمان اجرایی 13224 به علت ارتباط با تروریسم مورد تحریم کاخ سفید بوده است.

در گزارش دیگری مربوط به ماه فوریه که توسط آمازون منتشر شده، اعلام شده که این شرکت اقلامی به ارزش 1300 دلار را به فرد دیگری که با اتهامی مشابه تحت تحریم کاخ سفید بوده، فروخته است. هنوز مشخص نیست آیا افراد ذکر شده در این دو گزارش یک نفر بوده اند یا خیر.

در حال حاضر دو وزارتخانه بازرگانی و خزانه داری آمریکا در حال تحقیق در این زمینه هستند تا در صورت اثبات تخلف آمازون جریمه هایی علیه این شرکت بزرگ تجارت الکترونیک وضع شود. آمازون در واکنش اعلام کرده که در این زمینه همکاری های کاملی را به عمل می آورد.

فروش اقلام یاد شده در یک بازه زمانی بین ژانویه سال 2012 تا ژوئن سال 2017 صورت گرفته است. قبلا آمازون اقلام مصرفی به ارزش 24700 دلار را به یکی از سفارتخانه های ایران و اقلامی به ارزش 8100 دلار را به افرادی در ارتباط با سفارتخانه های ایران فروخته بود. به دنبال افشای این موضوع آمازون اعلام کرد از فروش کالا به حساب های مرتبط با سفارتخانه ایران و افراد یاد شده در آینده خودداری خواهد کرد.

منبع : فارس

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *