جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


طرح تبلت دانش آموزی از سال آینده اجرایی میشود

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یک میلیارد تومان اعتبار برای تبلت دانش‌آموزی اختصاص داده شده است، گفت: در سال آینده طرح تبلت دانش‌آموزی به تمام کشور تعمیم داده می‌شود.

طرح تبلت دانش آموزی از سال آینده اجرایی میشود
خسرو نظری، رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت ورود تبلت به مدارس، اظهار داشت: موضوع تبلت همچنان در مدارس پیگیری می‌شود و تبلت به مدارس وارد شد.


وی افزود: در سال گذشته و در سه دوره تحصیلی در شهر تهران، سه کلاس از هر مدرسه را پیش‌بینی کردیم که خود مدارس نیز در این موضوع مشارکت کردند.
نظری با بیان اینکه امسال یک میلیارد تومان برای تبلت دانش‌آموزی پیش‌بینی کردیم، خاطرنشان کرد: این اعتبار برای بحث هوشمندسازی و تبلت در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه سیاست‌گذاری می‌کنیم طرحی را به صورت کلان برای تمام استان‌ها فراهم کنیم؛ زیرا بسیاری از مدارس در استان‌ها هستند که خودشان در بحث تبلت اقدام کردند و نظارت و کنترل را انجام می‌دهیم.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا قرار است «تبلت بومی سازی شده» در مدارس استفاده شود یا اینکه از برندهای خارجی استفاده می‌کنید؟»، گفت: معمولاً تبلتی که استفاده شده است، از تبلت‌هایی است که استاندارد آنها با استاندارد کشورمان همخوانی دارد و هر کدام از این تجهیزات سخت افزاری هم که وارد مدارس شود بر مبنای سیاست‌گذاری که از قبل اتفاق افتاده است، خواهد بود تا با استانداردهای کشورمان همخوان باشد.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش افزود: قبلاً به اطلاع مدیران مدارس رسیده است که اگر می‌خواهند در این زمینه تلاشی انجام دهند حتماً باید به شاخص‌های موجود توجه کنند و با هماهنگی ستاد، این موضوع اتفاق خواهد افتاد.
وی در خصوص مشکلات و وجود برخی خطرپذیری‌ها برای استفاده از تبلت در مدارس، تصریح کرد: تا این سطحی که کار انجام شده است، کنترل‌ها را انجام دادیم و تمام مسائل مربوط به موضوعات خطرپذیری رعایت شده است.
نظری با بیان اینکه در سال آینده موضوع تبلت دانش‌آموزی به تمام کشور تعمیم پیدا خواهد کرد، گفت: ابتدا باید به صورت پایلوت این موضوع اجرا شود و در مراکز استان‌ها که امکانات شبکه وجود دارد، این کار آغاز می‌شود ضمن اینکه بحث هوشمندسازی را همراه تبلت دانش‌آموزی جلو خواهیم برد.
وی ادامه داد: اعتقاد داریم این فضای مجازی و استفاده از سخت افزارها، نرم افزارها و ابزارهای الکترونیکی باید هم‌زمان وارد مدرسه شود و نمی‌شود روی یک موضوع توجه داشت.

منبع:فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *