جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کمک ابرکامپیوتر واتسون IBM به پزشکان

مهندسان کمپانی آی بی ام در حال توسعه و کار بر روی ابرکامپیوتر واتسون خود هستند تا آن را به یک ابزاری مفید برای پزشکان تبدیل کنند. این شرکت قصد دارد تا از این پلتفرم برای تجزیه و تحلیل اطلاعات تصویری پزشکی به منظور رسیدن به درک صحیحی از وضعیت درونی بدن در حالت سالم استفاده کند.

کمک ابرکامپیوتر واتسون IBM به پزشکان

بدین ترتیب، این ابر کامپیوتر قادر خواهد بود تا در صورت مشاهده هر گونه نقص در تصاویر اسکن شده، آن را به اطلاع پزشک برساند. حال اگر این اطلاعات با سوابق پزشکی بیماران ادغام شود می تواند منجر به تشخیص سریع تر بیماری در شرایط خطرناک و بحرانی شود.

گفتنی است که این شرکت در طی سال های اخیر نتوانست در فروش ابر کامپیوتر واتسون به عنوان یک محصول با قدرت پردازشی بسیار بالا، به توفیق چندانی دست یابد. در واقع، مشکل آی بی ام اینجاست که به اعتقاد مهندسان این شرکت، هر مشکلی در جهان را می توان با اطلاعات و دیتاهای گسترده حل کرد؛ تصوری که تا به این لحظه خلاف آن ثابت شده و نتوانسته به انتظارات پاسخ دهد.

 

البته راهکاری شبیه آن که چه آی بی ام برای استفاده از قابلیت های واتسون در نظر گرفته است را چندی پیش، شرکتی به نام Zebra Medical نیز با استفاده از تصاویر اشعه ایکس در اختیار پزشکان قرار داد. به طوری که حتی این امکان برای بیماران فراهم شده است تا سی‌تی اسکن های خود را آپلود کنند.

 

اما یکی از سیستم هایی که آی بی ام در حال توسعه آن است Physician Support Tool نام دارد که به نظر می تواند کمک زیادی برای پزشکان باشد. به عنوان مثال، اگر وجود یک تومور در بدن بیمار تشخیص داده شد، واتسون می تواند با کنار هم قرار دادن اطلاعات گردآوری شده از منابع مختلف، برنامه مراقبی خاصی را برای وی ارائه کند.

 

همچنین سیستم جدیدی نیز در دست ساخت است که قادر است با اسکن اطلاعات، خونریزی های مغزی را تشخیص دهد و به اطلاع پزشکان برساند. البته در این بین نباید از گوگل و هوش مصنوعی DeepMind این شرکت نیز غافل شد، که می تواند در آینده ای نزدیک تمامی نگاه ها را به خود جلب کند.

منع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *