جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آیفون 8 اپل با سنسور اثر انگشت بازطراحی شده عرضه می‌شود

شرکت اپل قصد دارد در آیفون 8، سنسور اثر انگشت را بازطراحی کند و از راهکارهای احراز هویت متفاوتی بهره بگیرد.

آیفون 8 اپل با سنسور اثر انگشت

طبق گزارش جدیدی که روز جمعه منتشر شده، اپل قرار است فناوری سنسور اثر انگشت یکپارچه‌ای را که به‌صورت ویژه‌ درون شرکت طراحی شده، در آیفون بعدی مجهز به صفحه نمایش OLED به کار بگیرد.

انتظار می‌رود که آیفون آینده‌ی اپل، مجهز به دکمه‌ی هوم (Home) جاسازی‌شده درون نمایشگر آن باشد. اما هنوز با وجود تناقض میان گزارش‌های منتشرشده از تحلیل‌گرها، شایعاتی درباره‌ی روش‌های احراز هویت متناوب و پتنت‌های مختلف اپل، سؤالات بی‌جواب فراوانی درباره‌ی تاچ آیدی (Touch ID) که به‌صورت بنیادین طراحی شده است، باقی می‌ماند.

امروز وب‌سایت دیجی‌تایمز به عنوان یک منبع خبری حوزه‌ی صنعت، در گزارش خود ادعا کرد که سنسور اثر انگشت داخلی که اپل آن را طراحی کرده، در راه است و جایگزین فناوری لمسی خازنی سنتی شناخته‌شده تحت عنوان تاچ آیدی خواهد شد.

طبق گزارشات منابع خبری صنعتی، شرکت اپل هیچ‌کدام از سنسور اثر انگشت نچرال آیدی تاچ (Natural ID Touch) ساخت سیناپتیکس و فناوری اثر انگشت سنس آیدی (sense id) ساخت کوالکام را در ساخت آیفون ۸ دارای صفحه نمایش OLEDD به کار نخواهد گرفت. شرکت اپل تصمیم دارد الگوریتم تشخیص هویت ویژه‌ی خود را که به AuthenTecc معروف است، با فناوری احراز هویت شیشه‌ای ساخت پرایوریز (Privaris) ترکیب کند و برای بازطراحی راهکار احراز هویت از طریق اثر انگشت در آیفون ۸ استفاده کند.
مقاله مرتبط:
Nikkei: آیفون 8 با نمایشگر ۵.۸ اینچی OLED همراه خواهد شد
فناوری سنسور تشخیص هویت استفاده‌شده در تاچ آیدی آیفون ۸، در اصل از الگوریتم AuthenTec بهره خواهد برد که کوپرتینونشین‌ها فناوری آن را در سال ۲۰۱۲ به دست آوردند؛ در حالی که فناوری احراز هویت Privaris از مجموعه پتنت‌های موجودی است که شرکت اپل در سال ۲۰۱۵ از شرکتی در حوزه‌ی امنیت بیومتریک خریداری کرده و شامل هزاران پتنت مربوط به سنسور اثر انگشت و فناوری صفحه لمسی است. برای مثال می‌توان به پتنت توانایی استفاده از صفحه‌ی لمسی و شناساگر اثر انگشت به‌صورت هم‌زمان اشاره کرد.

دیجی‌تایمز منابعی داخل زنجیره‌ی تأمین قطعات اپل دارد؛ اما به خاطر گزارش‌های بعضا مبهم درباره‌ی برنامه‌ی محصولات معرفی نشده‌ی اپل، اندکی باید در اعتماد به آن احتیاط کرد. هرچند ادعاهای مضاعف موجود در این مقاله به طور بالقوه گزارش‌های مبهم و متناقض درباره‌ی زمان‌بندی خط تولید امسال آیفون را نفی می‌کنند. در ادامه می‌توانید بخشی از متن گزارش دیجی‌تایمز را مطالعه کنید.

به گفته‌ی منابع ما، سنسور اثر انگشت احراز هویت توسعه یافته به وسیله‌ی اپل، در خط تولید ۱۲ اینچی شرکت TSMC با استفاده از فناوری تبدیلی ۶۵۵ نانومتری ساخته خواهد شد. به علاوه، به خاطر بازطراحی تاچ آیدی بعید به نظر می‌رسد که تولید آیفون ۸ دارای صفحه نمایش OLEDD تا ماه شهریور (سپتامبر) آغاز شود.
با توجه به اطلاعاتی که قبلا از دیگر منابع داخل زنجیره‌ی تأمین قطعات گردآوری شده است، اپل برنامه دارد که با حفظ کیفیت محصول، نرخ تولید آیفون ۸۸ را در ماه خرداد (ژوئن) افزایش دهد. این کار اجازه می‌دهد تا شرکت اپل هرگونه مشکلات موجود در سر راه تولید و طراحی را تا رسیدن به تولید اسمی تعیین‌شده شناسایی و مرتفع کند. در نتیجه، موجب بهتر شدن فرآیند عرضه و آماده‌سازی آیفون جدید برای ماه شهریور خواهد شد.

با این حال، طبق گزارش منابع دیجی‌تایمز، شرکت اپل در ماه تیر (جولای) تولید دو آیفون جدید دیگر را که دارای نمایشگر LCD هستند، آغاز خواهد کرد. این گزارش‌ها نشان‌دهنده‌ی افزایش نرخ تولید در اوایل تابستان و به طور انحصاری مربوط به چرخه‌ی آیفون‌های بروز شده با پسوند S (آیفون 7 اس و 7 اس پلاس) هستند. اگرچه این قضیه به معنی نامعلوم بودن سرنوشت آیفون ۸ است؛ اما عدم شروع تولید رسمی تا ماه شهریور، فرصتی برای تأمین تجهیزات و قطعات محدود تا زمان عرضه در فصل پاییز خواهد بود.

درنهایت، طبق ادعای منابع مختلف در گزارش‌های منتشرشده، آیفون معرفی‌شده به مناسبت دهمین سالگرد معرفی آیفون اول که احتمالا آیفون ۸ نام خواهد گرفت، از سیستم احراز هویت بیومتریک مبتنی بر مافوق صوت، تشخیص چهره یا اسکنر عنبیه‌ استفاده خواهد کرد. به غیر از صفحه نمایش لبه به لبه‌ی تأمین‌شده به وسیله‌ی شرکت سامسونگ، از ویژگی‌های دیگری که امکان وجود آن در آیفون ۸ است، نوعی شارژ بی‌سیم و بدنه‌ی شیشه‌ای است.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *