جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آیفون کاملا هک شد

گروه NSO که سرویس‌های هک را برای جاسوسی از خبرنگاران و مخالفان، به دولت‌های مختلف می‌فروشد، این بار استفاده از یک حفره نرم‌افزاری در آی‌‌فون را اساس فعالیت‌های خود قرار داده است. به گزارش وب‌سایت Gizmodo و به‌ نقل از شرکت امنیتی Lookout Security، نرم‌افزار گروه NSO ایمیل‌ها، پیامک‌ها، تماس‌ها، لیست مخاطبین، گذرواژه‌ها، موقعیت مکانی و میکروفن آی‌فون را هک کرده است.

آیفون کاملا هک شد

با این وجود، اپل روز گذشته بسته امنیتی ویژه‌ای را برای برطرف کردن این مشکل عرضه کرد که پیشنهاد می‌کنیم آن‌را سریعا دانلود و نصب کنید. Mike Murray محقق Lookout Security در مصاحبه با وب‌سایت Motherboard این مشکل را اینگونه توضیح داده است: “با مورد جدیدی روبرو شده‌ایم که تا پیش از این با آن برخورد نکرده بودیم. از نظر تئوری، کلیک روی یک لینک آلوده ممکن است به عاملی برای افشای اطلاعات کاربر تبدیل شود”.

تا پیش از این، به هیچ وجه بدافزارهایی با این سطح از هوشمندی را مشاهده نکرده بودیم. بنابر گزارش Citizen Lab، به عنوان یک نمونه مشخص، از این بدافزار برای حمله به احمد منصور، فعال حقوق بشر استفاده شده است. منصور که از سال 2011 میلادی هدف سازمان‌های نظارتی بوده است، این بدافزار را با یک لینک آلوده دریافت کرده است.

شرکت‌هایی که در زمینه ارائه خدمات هک کردن دستگاه‌های هوشمند فعالیت می‌کنند، پیش از این هم وجود داشته‌اند اما عرضه سلاحی که می‌تواند کنترل دستگاه مثل آی‌‌فون را به‌طور کامل به نفوذگران واگذار کند، موضوعی جدید و قابل توجه است.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *