جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آیفون در چین در سه ماهه ی دوم سال 2017 : کاهش فروش

تا سال های نه چندان دور، چین جولانگاه کوپرتینویی ها بود و برای سال های زیادی، آیفون های اپل پرفروش ترین گوشی های هوشمند این بازار پر رفت و آمد بودند. به واسطه ی جمعیت سرسام آور چین، حتی کسب درصدی کم از سهم بازار این کشور میتواند موهبتی برای کمپانی های بزرگ باشد. اما سال گذشته برای اولین بار بعد از سال 2012، آیفون جایگاه خود را به عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند در چین از دست داد. همان طور که انتظار میرفت ناکامی ها برای اپل در چین ادامه دارد و بر اساس گزارش شرکت تحلیلاتی Canalys، در طول سه ماهه ی دوم سال میلادی جاری، بر اساس میزان عرضه، آیفون پنجمین گوشی هوشمند محبوب در چین بوده است.

 

هواوی باری دیگر به عنوان برترین تولید کننده ی گوشی های هوشمند در طول سه ماهه ی دوم سال شناخته شده است. این سازنده ی چینی در طول سه ماه موفق به عرضه ی 23 میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده است. به دنبال هواوی، اوپو با میزان عرضه ی 21 میلیون گوشی هوشمند دومین برند پرفروش گوشی های هوشمند در چین بوده است. سپس Vivo، دیگر سازنده ی چینی که با سرعت بالایی در حال رشد است، در بین ماه های آوریل تا ژوئن، 16 میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار چین کرده است و در نهایت شیائومی، با عرضه ی 15 میلیون دستگاه گوشی هوشمند، چهارمین برند پرفروش گوشی های هوشمند در چین بوده است.

در عین حال اپل میزان فروش خود را در چین به طور مشخصی اعلام نکرده است اما میزان فروش آیفون در چین با کاهش 14 درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده است. در سه ماهه ی آتی بین ماه های سپتامبر تا دسامبر به دلیل معرفی و آغاز فروش آیفون 8، انتظار افزایش فروش اپل در چین میرود. بر این اساس انتظار میرود اپل افزایش فروش 13.3 درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کند و نزدیک به 10 میلیارد دلار در سه ماهه ی پایانی سال جاری درآمد کسب کند که این میزان درآمد در سه ماهه ی مالی ابتدایی سال 2018 برای اپل محسوب میشود.

منبع : سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *