جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آیا هواوی اپل را پیشی میگیرد ؟

در روز 16 اکتبر، هوآوی از آخرین تلفن هوشمند خود، Mate 10 همراه با ورژن پورشه دیزاین رونمایی کرد. در سال های قبل، این موبایل ها از سوی هوآوی بیشتر شبیه به کلونی از گلکسی نوت سامسونگ بودند. اما این روزها، هوآوی باور دارد که محصولات سخت افزاری اش به اندازه ای قدرتمند هستند که در کنار اسمارتفون های دو برند بزرگ بازار قرار بگیرد. گرچه حضور هوآوی به عنوان یک مهره قدرتمند هنوز تثبیت نشده اما با وجود محصولات پر زرق و برق و حضور پیوسته در حال رشد در عرصه جهانی، پذیرفتن آن تقریبا اجتناب ناپذیر است.

 

آیا هواوی اپل را پیشی میگیرد ؟

Mate 10 که این هفته معرفی شد، همراه با سی پی یو کایرین 970 خود شرکت ارائه می شود. 970 طراحی شده تا تمام کارهایی که یک سی پی یو باید انجام دهد را به خوبی از عهده اش بر آید، به علاوه امتیازهایی نظیر پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه. باور بر این است که هوش مصنوعی موجود روی دستگاه بتواند به هوآوی کمک کند تا برتری ای نسبت به اپل و سامسونگ ایجاد کند. اگرچه، مشابه به پیکسل 2، باید دید آیا اصلا خریداران علاقه ای به هزینه کردن روی میت 10 دارند یا خیر.

یک محدودیت احتمالی برای رشد هوآوی وجود دارد که به شهرت مشکل آفرین آن ها به خارج از چین باز می گردد. به خصوص زمانی که بدانیم آن ها رابطه ای بسیار مستحکم با دولت این کشور دارند. رِن ژنگفای، موسس هوآوی از مهندسین ارشد ارتش آزادی بخش خلق چین بوده و باور بر این است که رابطه میان این دو انکار ناپذیر است.

ساختار مالکیت هوآوی نیز پرسش هایی در زمینه رویکرد سیاسی آن ها مطرح می کند چرا که در ظاهر شرکت با تصمیم کارکنانش اداره می شود اما در حقیقت، 80 هزار کارکن چینی این شرکت هیچ حقی در نوع اداره هوآوی ندارند. همچنین هیچگاه مشخص نشده که سه مدیرعامل گردشی این شرکت چقدر قدرت دارند، با توجه به اینکه زمان مدیریت هر کدامشان فقط 6 ماه است. کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان ایالات متحده معتقد است که هوآوی توسط سهامدارانش کنترل نمی شود، بلکه گروهی از مدیران بالارتبه آن را هدایت می کنند.

در واقع، هوآوی از ورود به برخی تجارت های درآمدزا در ایالات متحده و دیگر نقاط دنیا منع شده. برای مثال، وقتی که سرمایه گذاری در ساخت اولین شبکه بی سیم پاسخگو آمریکا مطرح شد، هوآوی با نه محترمانه و محکم آمریکایی ها روبرو شد. استرالیا نیز در زمان ساخت شبکه ملی مخابراتی اش از ورود هوآوی به این جریان جلوگیری کرد که به توصیه سرویس های اطلاعاتی این کشور صورت گرفته بود. در انگلستان، هوآوی برای فعالیت باید مرکزی راه اندازی می کرد تا به سرویس های اطلاعاتی کشور اجازه دهد محصولاتش را ارزیابی کنند. نگرانی عمومی اینجاست که هوآوی به هر کشوری برود، چشمان کنجکاو چین را هم با خود می برد.

در نتیجه، رشد حیرت انگیز هوآوی حتی بدون ورود به بازار سودآور آمریکا به دست آمده. اما اخباری اخیرا به گوش رسیده که نشان می دهد هوآوی به زودی وارد بازار آمریکا نیز می شود و سلطه خود را گسترده تر می کند. گویا AT&T اولین شرکت و اپراتور آمریکایی است که موبایل های هوآوی را به بازار آمریکا روانه می کند.

تحلیلگران معتقدند که هوآوی تا چند سال دیگر قادر است اپل را پشت سر گذاشته و به دومین شرکت پرفروش در بازار تلفن های هوشمند تبدیل شود. اگرچه باید پذیرفت که هوآوی هم با خطری که دیگران را تهدید می کند دست و پنجه نرم خواهد کرد. یعنی شرکت های تازه وارد بیشتری وارد بازار می شوند، آن هایی که مشکلی با ارائه تلفن های ارزان قیمت و بدون سود چندان ندارند و سلامت بازار هوآوی و BKK را تهدید می کنند. این روزها تقریبا همه یک اسمارتفون دارند و بازار اشباع شده است.

با این حال، اگر تلفن های هوآوی قدرت شگفت زده کردن مشتریان جدید را داشته باشند، نگرانی وجود نخواهد داشت. این کمپانی چینی به تدریج در حال کم کردن فاصله تکنیکی (و طراحی و زیبایی شناختی) محصولاتش با سامسونگ، اپل، ال جی و دیگر شرکت ها است. و در نتیجه این تلاش، نام هوآوی وقتی که کسی قصد خرید یک تلفن هوشمند دارد نیز بیشتر شنیده خواهد شد. تکامل برند هوآوی باید مهره های بزرگتر این بازار را کم کم نگران کند.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *