جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آغاز به کار شبکه LTE ایرانسل

پهنای باند بیشتر، بهبود مدت زمان پاسخگویی شبکه، و بهبود عملکرد شبکه، از جمله مزایای LTE به شمار می‌روند.

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل گفت: ۹ شهر ارومیه، بابل، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج، مشهد مقدس و همدان با ۵۰ درصد پوشش جمعیتی تحت پوشش شبکه نسل چهارم تلفن همراه ایرانسل قرار گرفتند.

 

آغاز به کار شبکه LTE ایرانسل
به گزارش  روابط عمومی ایرانسل، علیرضا قلمبر دزفولی در مراسم بهره‌برداری رسمی و تجاری از شبکه نسل چهارم تلفن همراه ایرانسل در سراسر کشور افزود: تا پایان سال جاری پوشش 4G تمام مرکز استان‌های کشور تکمیل میشود و این درحالی است که طبق تعهدات سال اول پروانه نسل چهارم ایرانسل، باید پنج مرکز استان با حداقل پوشش جغرافیایی ۱۰ درصدی شهرهای تحت پوشش و حداقل پوشش جمعیتی پنج درصد در کشور تحت پوشش 4G قرار بگیرند.


وی اظهار داشت: درحال حاضر، سرویس نسل سوم ایرانسل در ۷۵ شهر در تمامی ۳۱ استان کشور راه اندازی شده است و همزمان با نسل ۳، فعالیت روی ارایه نسل ۴ آغاز شد که به فاصله اندکی پس از راه اندازی رسمی نسل ۳، موفق شدیم نسل ۴ اینترنت همراه را نیز برای اولین بار در کشور عرضه کنیم.

دزفولی افزود: در سال ۲۰۱۰ خدمات LTE توسط Verizon Wireless برای اولین بار در ۳۸ شهر آمریکا و با سرعت دانلود ۵ تا ۱۲ مگابیت برثانیه، در سال ۲۰۱۱، اولین شبکه LTE در کره جنوبی توسط LG U+ و SK Telecom در شهر سئول، در سال ۲۰۱۲ اولین شبکه LTE در خاورمیانه توسط Etisalat در امارات متحده عربی، در سال ۲۰۱۳، اولین شبکه نسل چهارم (LTE)در فرانسه توسط Orange و در سال۲۰۱۴ اولین شبکه نسل چهارم (LTE) در ایران توسط ایرانسل راهاندازی شدند.
وی با اشاره به اینکه LTE نسل چهارم فناوری شبکه‌های موبایل است، در مورد برخی از مهم‌ترین مزایای این فناوری گفت: پهنای باند بیشتر که امکان انتقال فابلهای حجیم‌تر و پرمحتواتر را در مدت زمان کمتری میسر می‌سازد، بهبود مدت زمان پاسخگویی شبکه که اجازه ارتباطات در لحظه را می‌دهد و بهبود عملکرد شبکه که امکان برقراری و حفظ ارتباط در حین حرکت سریع را فراهم می‌سازد، از جمله مزایای آن به شمار می‌روند.
دزفولی افزود: نسل چهارم، کیفیت متمایزی از خدمات دیتا را در اختیار کاربران قرار می دهد بطوریکه در این شبکه سرعت دانلود بین ۱۰ تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود یک تا ۱۵ مگابیت بر ثانیه و مدت زمان پاسخگویی ۵۰ تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است و دامنه کاربرد گسترده‌تری را در اختیار کاربران قرار میدهد که از جمله آنها حوزههای آموزش، حمل و نقل، خدمات مبتنی بر مکان، سرگرمی و سلامت هستند.

دزفولی درباره تاثیر اینترنت پهن باند بر شاخصهای جهانی نیز گفت: به ازای هر ۱۰ درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند ۱٫۳۸ درصد رشد در تولید ناخالص ملی و به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند ۰٫۲ درصد نرخ اشتغال افزایش می‌یابد و ۰٫۱۳ درصد افزایش در بهره‌وری تولید اتفاق می‌افتد.
وی افزود: همچنین به ازای هر ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای توسعه پهن باند ۱٫۸ میلیون شغل در طول ۱۰ سال ایجاد می‌شود و ۳۰۰ میلیارد دلار صرفه اقتصادی ناشی از گسترش ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در سال ۲۰۰۷ در آمریکا برابر ۲۲ درصد از کل صرفه اقتصادی را به دنبال داشته است و با استفاده از اینترنت پهن باند صادرات شرکت‌های تولیدی شش درصد افزایش می‌یابد و فروش شرکت‌های خدماتی ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.
دزفولی با اشاره به گزارشهای منتشر شده از سوی بانک جهانی اعلام کرد به ازای هر ۱۰ درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند ۱٫۳۸ درصد رشد در تولید ناخالص ملی و طبق اعلام گروه تحلیلی Analysys Mason به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند ۰٫۱۳ درصد افزایش در بهره‌وری تولید اتفاق می‌افتد.

به گفته وی، در سال ۲۰۱۷ اثر پهن باند همراه بر تولید ناخالص ملی آمریکا معادل بیش از یک تریلیون دلار خواهد بود و این رقم در سال ۲۰۱۳، ۱۴۱ میلیارد دلار بوده است.
وی خاطرنشان کرد: افزایش استفاده از پهن باند منجر به تسهیل بکارگیری فرایندهای کارآمدتر در کسب و کار، معرفی خدمات و برنامه‌های کاربردی جدید و دسترسی حداکثری به منابع، مشتریان و نیروی کار میشود و نتیجه آن بهبود بهره‌وری، افزایش نوآوری و افزایش کارآیی واحدهای سازمانی میشود و بنیاد فناوری اطلاعات و نوآوری ITIF اعلام کرده است به ازای هر یک درصد افزایش ضریب نفوذ پهن باند ۰٫۲ درصد نرخ اشتغال افزایش مییابد و به ازای هر ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای توسعه پهن باند ۱٫۸ میلیون شغل در طول ۱۰ سال ایجاد می‌شود.
دزفولی افزود: تا سال ۲۰۱۷ بیش از یک میلیون و ۳۸۸ هزار شغل جدید در اثر توسعه پهن باند همراه در آمریکا ایجاد خوهد شد که این رقم در سال ۲۰۱۳، ۳۰۴ هزار شغل بوده است و همچنین صرفه اقتصادی ناشی از گسترش ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در سال ۲۰۰۷ در آمریکا (۲۲ درصد از کل صرفه اقتصادی) ۳۰۰ میلیارد دلار در سال بوده است.

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به تاثیر توسعه پهنای باند بر افزایش میزان بهره‌مندی مصرف‌کنندگان گفت: در سال ۱۹۹۱ ناچار بودید برای در اختیار داشتن تمامی قابلیتها و خدماتی که امروز روی گوشی تلفن همراه خود دارید، بیش از ۳۰۵۴ دلار بپردازید.
دزفولی با اشاره به اینکه ITU اعلام کرده است با استفاده از اینترنت پهن باند شش درصد صادرات شرکتهای تولیدی و ۱۰ درصد فروش شرکتهای خدماتی افزایش می یابد، افزود: باتوجه به اطلاعات ارایه شده و براساس تجارب بینالمللی، بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی از جمله ایجاد تحرک، پویایی و بهبود شاخصهای کلان، توانایی مقاومت در برابر عوامل تهدیدزا، تکیه بر ظرفیتهای داخلی، رویکرد جهادی، مردم محوری، امنیت اقلام راهبردی و اساسی، کاهش وابستگی به نفت، اصلاح الگوی مصرف، فسادستیزی و دانش محوری با توسعه شبکه پهن باند محقق خواهد شد.

دزفولی، اهداف کمی شبکه ملی اطلاعات را دسترسی کاربران ایرانی به پهنای باند ۲۰ مگابیت بر ثانیه در شبکه ملی اطلاعات، پرداخت ۸۰ درصد هزینه‌ها به صورت الکترونیکی، ارایه الکترونیکی صد درصد خدمات دولت به دولت، اتصال ۶۰ درصد از خانوارها و تمامی کسب و کارها به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت تا پایان برنامه پنجم برنامه عنوان کرد.
به گفت وی، کسب رتبه دوم منطقه‌ای سرانه پهنای باند و سایر شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان برنامه، به دست آوردن سهم دو درصدی صنعت ICT در تولید ناخالص داخلی تا آخر برنامه و اتصال تمامی دستگاه‌ها به شبکه ملی را از ویژگی‌های راه‌اندازی این شبکه عنوان کرد.
دزفولی گفت: با افزایش باند پهن جهش در رشد تولید ناخالص ملی کشورتا پایان برنامه پنجم رخ خواهد داد بطوریکه باتوجه به اینکه افزایش ۱۰ درصدی در ضریب نفوذ فناوری اطلاعات باعث افزایش تولید ناخالص ملی به میزان ۴/۱ درصد در کشورهای پیشرفته و ۲/۱ درصد در کشورهای توسعه یافته میشود، فراگیرترین و مقرون به صرفه ترین لایه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به وسیله شبکه اینترنت پهن باند ایرانسل فراهم میشود.

وی با اشاره به افزایش ۱۳۲ درصدی در مصرف دیتا اعلام کرد مصرف ماهیانه دیتا در آبان ماه به بیش چهار هزار ترابایت رسیده است و این میزان مصرف در قیاس با دوره قبل از بهره‌برداری در شهرهای تحت پوشش اینترنت پهن باند بیش از ۱۳۲ درصد رشد یافته است.
دزفولی افزود: سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت پهن باند ایرانسل درحال حاضر به طور متوسط ۱۵ برابر نسل قبلی است و ۶۰ درصد از مشـتریان دیتا در ۷۵ شهر در منـاطق تحت پوشش نسل سوم قرار دارند.

منبع:ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *