جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آسیب پذیری سیستم ایمنی معتادان اینترنتی

پزشکان هشدار دادند: اختصاص زمان زیادی به کار کردن با اینترنت می‌تواند به سیستم ایمنی فرد آسیب وارد کند.

آسیب پذیری سیستم ایمنی معتادان اینترنتیآسیب پذیری سیستم ایمنی معتادان اینترنتی
در این بررسی مشخص شد افرادی که دچار اعتیاد به اینترنت می‌شوند 30 درصد بیشتر ممکن است دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا شوند.


«فیل راید» یکی از متخصصان این مطالعه از دانشگاه «سوانسی» در ولز، گفت: افرادی که مدت زمان زیادی را صرف کار با اینترنت می‌کنند عملکرد سیستم ایمنی‌ بدنشان ضعیف می‌شود زیرا تماس کافی با دیگران و همچنین میکروب‌ها ندارند.
همچنین در این مطالعه آشکار شد که تاثیر اینترنت بر سلامت افراد، مستقل از فاکتورهای دیگر همچون افسردگی، کمبود خواب و تنهایی است که هر یک به نوبه خود با کار کردن زیاد با اینترنت ارتباط دارند.
در این مطالعه همچنین آمده است افرادی که کاربر افراطیِ اینترنت هستند یا به عبارتی معتاد به آن هستند زمانی که ارتباط خود را با اینترنت از دست می‌دهند دچار استرس می‌شوند و این چرخه استرس و احساس آرامش در هنگام کار با اینترنت ممکن است به تغییر سطح کورتیزول منجر شود که بر عملکرد سیستم ایمنی تاثیر می‌گذارد.
در این بررسی 500 فرد 18 تا 101 سال مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد افرادی که استفاده بیش از حدی از اینترنت دارند بیشتر دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شوند.
در مطالعات پیشین آمده است افرادی که زمان زیادی را صرف کار با اینترنت می‌کنند بیشتر دچار کمبود خواب شده و از رژیم غذایی نامناسبی برخوردارند و کمتر ورزش می‌کنند. این رفتارها می‌تواند به سیستم ایمنی آسیب وارد کند و آسیب‌پذیری در برابر بیماری‌ها را افزایش دهد

منبع:ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *