جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نتایج آزمون عمر باتری وان پلاس 5 منتشر شد

نتایج آزمون عمر باتری وان پلاس 5 (OnePlus 5) منتشر شد. این گوشی موفق شده با عمر باتری بیش از 9 ساعته خود، حتی بالاتر از آیفون 7 پلاس و گلکسی اس 8 سامسونگ قرار گیرد.

 


وان پلاس 5 یکی از بحث‌برانگیز‌ترین گوشی هایی است که در حال حاضر وارد گردانه رقابت شده است: طراحی الهام گرفته از آیفون اپل همراه با یک دوربین دوگانه در قسمت پشتی مجهز به حالت عکاسی پرتره (باز هم درست شبیه به آیفون 7 پلاس اپل)، اما با سیستم عامل اندروید و یکی از سریع‌ترین چیپست‌های موبایلی جهان. هرچند این دوربین از مهم‌ترین قابلیت‌های پرچمدار جدید وان پلاس است، اما عمر باتری یکی از مهم‌ترین مباحث در سال جاری به شمار می‌رود و ما نیز در زیر به بررسی آن خواهیم پرداخت.

وان پلاس 5 از یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که کمی کوچکتر از باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی وان پلاس 3 تی است. در عین حالی که این گوشی از چیپست جدید اسنپدراگون 835 قدرت می‌گیرد، از انرژی کمتری مصرف می‌کند و وعده‌های فراوانی برای ارائه طول عمر باتری مناسب می‌دهد. علاوه بر این، نمایشگر نیز در این گوشی به یک معضل برای باتری مطرح نیست: صفحه نمایش این گوشی به جای وضوح Quad HD از وضوح Full HD برخوردار است. از آنجایی که تفاوت چشمگیری بین کیفیت این دو صفحه نمایش نیست و به سختی می‌تواند نقاط متفاوتی بین آن‌ها پیدا کرد، بنابراین انتخاب وان پلاس عقلانی بوده است.

خبر خوب این است که ترکیب تمامی این موارد، نتیجه شگفت انگیزی را نیز به ارمغان آورده است. نتایج آزمون عمر باتری وان پلاس 5 نشان می‌دهد که این گوشی عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه کرده است. ما یک آزمایش استاندارد را بر روی تمامی گوشی ها انجام می‌دهیم و همین کار را بر روی وان پلاس جدید نیز انجام دادیم: تمامی نمایشگرها را به شفافیت 200 نیت می‌رسانیم که سطح استفاده راحتی برای محیط‌های خارجی است.

عمر باتری وان پلاس 5 با بیش از 9 ساعت دوام، بیشتر از تمامی پرچمداران بزرگ

عمر باتری وان پلاس 5 با ثبت رکورد 9 ساعت و 18 دقیقه دوام در یک بار شارژ، یکی از بهترین‌ها در بین تمامی پرچمداران بوده است. این گوشی موفق شده از محصولاتی نظیر آیفون 7 پلاس، گلکسی اس 8 سامسونگ، گوگل پیکسل ایکس ال، ال جی جی 6 و تقریبا تمامی پرچمداران مدرن بازار نیز عبور کند و در صدر جدول بایستد. با این حال در زندگی واقعی ممکن است با استفاده‌ای متفاوت نتیجه‌ی متفاوتی نیز به دست آید اما همچنان آن عالی است. این گوشی در شرایط مختلف نیز از سایر محصولات مدرن بازار بهتر عمل کرده است. ما در یک روز پر استفاده، از ساعت 8 صبح از وان پلاس 5 استفاده کردیم و سپس 11 شب شارژ آن تمام شد.

یکی دیگر از جنبه‌هایی که در این آزمون به آن پرداخته‌ایم، سرعت شارژ گوشی است. وان پلاس 5 از سیستم اختصاصی “Dash Charge” بهره می‌برد که اجازه می‌دهد در حالی که از گوشیتان استفاده می‌کنید، آن را خیلی سریع شارژ کنید. این تکنولوژی چیزی شبیه به شارژ سریع در گوشی های سری گلکسی S8 سامسونگ است. هرچند سرعت شارژ این گوشی مناسب است، اما به اندازه دیگر گوشی های وان پلاس سریع نیست.

با تمام این تفاسیر عمر باتری وان پلاس 5 بالاتر از متوسط هر گوشی دیگری است و این می‌تواند یک زنگ خطر برای بزرگانی همچون سامسونگ و اپل باشد.

 

منبع  : گجت نیوز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *