جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آخرین اخطار سامسونگ برای نوت7

به نظر می‌رسد که سامسونگ در آینده نزدیک تمام نسخه‌های کنونی و بازگردانده نشده فبلت گلکسی نوت 7 را به طور خودکار غیرفعال می‌کند. طبق گزارش‌ها، سامسونگ به آن دسته از فبلت گلکسی نوت 7 که هنوز به منظور بررسی و تعویض این محصول اقدام نکرده‌اند هشدار داده که به طور اتوماتیک و از راه دور دستگاه آن‌ها را خاموش و غیر قابل استفاده می‌کند.

آخرین اخطار سامسونگ برای نوت7


گلکسی نوت 7 سامسونگ به تازگی از سوی این شرکت معرفی و عرضه شد. فروش این محصول در بازارهای جهانی فوق‌العاده بود و سامسونگ ظرف مدت زمان کوتاهی توانست چند میلیون از این فبلت را به فروش برساند. اما به محض عرضه این فبلت و تنها پس از گذشت چند روز گزارش‌هایی مبنی بر انفجار باتری آن در حین شارژ منتشر شد. تعداد این گزارش‌ها بسیار زیاد بود و این موضوع سبب شد که سامسونگ در پی بررسی علت وقوع این امر باشد. نهایتا مشخص شد که طراحی گلکسی نوت 7 یک نقص کوچک را شامل می‌شود و این نقص منجر به انفجار باتری و بروز حوادثی همچون آتش‌سوزی می‌شود.

سامسونگ به محض درک این موضوع عرضه فبلت گلکسی نوت 7 خود را متوقف کرد و طی بیانیه‌ای رسمی عنوان داشت که تمام افرادی که فبلت گلکسی نوت 7 دارای نقص فنی را خریداری کرده‌اند می‌توانند به طور رایگان نسبت تعویض این محصولات اقدام کنند. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این موضوع را می‌توانید از مقاله “سامسونگ رسما تمام نسخه‌های فبلت گلکسی نوت 7 را فراخوانی کرد!” مطالعه کنید. در خبرهای بعد گفتیم سامسونگ هشدار داده کاربران گلکسی نوت ۷ را خاموش کنند.

اما به نظر می‌رسد که تمام کاربران فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ تمایلی نسبت به پس دادن فبلت خود به منظور بررسی و در صورت نیاز تعویض ندارند. این موضوع سبب شده که حوادث ناشی از انفجار باتری گلکسی نوت 7 ادامه پیدا کند و این امر به معضلی تبدیل شود. بنابراین سامسونگ برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشیده و به احتمال زیاد قصد دارد تمام فبلت‌های گلکسی نوت 7 فعال کنونی که برای بررسی به سامسونگ بازگردانده نشده‌اند را به طور اتوماتیک و از راه دور خاموش و غیر قابل استفاده کند. ظاهرا سامسونگ عقیده دارد که در صورت عدم توجه این دسته از کاربران به بیانیه‌های ارسال شده مجبور تا به استفاده از این رویکرد امنیت کاربران و سایر افراد را تامین نماید.

البته صحت این خبر هنوز به طور رسمی از سوی سامسونگ تایید نشده، اما با توجه به منابعی که این خبر را منتشر کرده‌اند به احتمال زیاد به زودی شاهد انتشار رسمی بیانیه آن خواهیم بود. بنا به گزارشی که از سوی سایت‌های همچون ردیت (Reddit) و سم‌موبایل (SamMobile) منتشر شده، احتمالا سامسونگ از روز نوزدهم همین ماه پکیجی را به درب منزل آن دسته از کاربران کنونی گلکسی نوت 7 که دستگاهشان از نقص فنی رنج می‌برده ارسال می‌کند. این پکیج شامل یک دستگاه گلکسی نوت 7 سالم و یک هدست واقعیت مجازی گیر وی‌آر (Gear VR) خواهد بود.

کاربران فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ باید پس از دریافت این پکیج، نسخه دارای نقص فنی فبلت گلکسی نوت 7 را به نماینده سامسونگ واگذار کنند. انجام این عمل کاملا رایگان صورت گرفته و هیچ هزینه‌ای از کاربر دریافت نمی‌شود. گفته شده که سامسونگ برای این موضوع یک خط قرمز زمانی تعیین کرده و این خط قرمز مربوط روز سی ماه سپتامبر می‌شود. تمام فبلت‌های گلکسی نوت 7 که تا پیش از این روز به منظور بررسی و تعویض بازگردانده نشوند به طور اتوماتیک غیر فعال و خاموش خواهند شد. پس از گذر از این خط قرمز زمانی تعیین شده، سامسونگ هیچ مسئولیتی در قبال تعویض فبلت‌های خاموش و غیر فعال شده بر عهده نخواهد داشت.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *