جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آخرین اخبار از آیفون 7

در حالی که چند روز بیشتر به معرفی آیفون ۷ باقی نمانده جزییات قابل توجهی از این گوشی جدید اپل لو رفته و در عین حال بسیاری از شایعات پیشین در این زمینه نیز تایید شده است.

آخرین اخبار از آیفون7

بر اساس گزارش KGI آیفون ۷ دارای پردازنده A10 SoC با کلاک CPU تا ۲.۴ گیگاهرتز است که نسبت به پردازنده فعلی A9 آیفون پرچمدار فعلی به روزرسانی قابل توجهی محسوب می‌شود.

آیفون هفت همچنین شامل دورنگ جدید هم هست که به نوشته  KGI  یکی از آن‌ها dark black و دیگری  Piano black توصیف شده است. همچنین رنگ  space grey حذف شده است. همچنین تغییراتی نیز در سنسور Force Touch ، اسپیکرها و مقاومت دربرابر آب نیز در این گوشی رخ داده است.

بر اساس این گزارش با اضافه شدن این دو رنگ جدید و حذف space grey آیفون هفت در پنج رنگ عرضه خواهد شد.

چیپ A10 آیفون جدید اپل توسط شرکت TSMC و با استفاده از پروسس جدید InFO ساخته شده که به روزرسانی قابل توجهی در مقایسه با پردازنده فعلی آیفون به شمار می‌رود.

صفحه نمایش آیفون ۷ به رغم ثابت ماندن سایز و رزولوشن تغییر میکند و مشابه صفحه نمایش ۹.۷ اینچی آی‌پد پرو خواهد شد این به معنی این خواهد بود که آیفون ۷ قادر به رندر کردن رنگ‌های وسیعتری در تصاویر خواهدبود که به خصوص در هنگام نمایش عکسهایی که توسط دوربین آیفون گرفته شده به چشم خواهد آمد.

ایفون ۴.۷ اینچی جدید همچنین از نظر دوربین به روزرسانی خواهد شد و زوم اپتیکال و سیستم dual camera ( فقط برای آیفون ۷ پلاس ) بسیاری را به وجد خواهد آورد. هر دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی خوهند بود. یکی از دوربین‌های به کار رفته در اپل شامل لرزش‌گیر و یک لنز 6P است و تکنولوژی آن با آنچه در دوربین p9 شرکت هواوی به کار رفته متفاوت است.

اپل همچنین از تجهیزات فلش متفاوتی در دوربین آیفون ۷ استفاده خواهد کرد که باعث خواهد شد در نور کم عکسهای با کیفیت‌تری گرفته شود. اپل همچنین تعداد LED های فلش خود را به چهار ( دوتا رنگ سرد و دوتا رنگ گرم ) افزایش داده است.

اما حافظه گوشی جایی است که بسیاری را متعجب خواهد کرد. اپل سرانجام نسخه ۱۶ گیگابایتی را کنار می‌گذارد ولی در کنار آن نسخه ۶۴ گیگابایتی را هم از خط خود حذف می‌ کند. به جای آن اپل نسخه‌های ۳۲ ،  ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی را عرضه میکند. همچنین ایفون ۵.۵ اینچی ۷ پلاس دارای رم ۳ گیگابایتی و آیفون ۴.۷ اینچی آیفون ۷ دارای رم ۲ گیگابایتی خواهد بود. آیفون 6s نیز ۲ گیگابایت رم دارد.

اپل همچنین میخواهد به همراه هر آیفون یک ایرپاد Lightning به خریداران بدهد و از آنجا که خود گوشی فاقد جک 3.5mm است آیفون یک مبدل lightening  به 3.5mm هم گذاشته است و این هزینه‌ای است که اپل بابت این تغییر باید بپردازد.

آیفون جدید مقاوم در برابر آب خواهد بود و دارای سیستم IPX7 است که مشابه ساعت اپل است. این یعنی آیفون تا عمق ۱ متر و تا مدت ۳۰ ثانیه مقاوم  است. گفته می‌شود سخت‌گیری‌های اپل برای استانداردهای ضد آب باعث چالش‌های زیادی در تولید آیفون ۷ شده و موجب شده سرعت ساخت این گوشی کند شود.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *