جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آبیاری هوشمند گیاهان با Parrot

کمپانی Parrot که در زمینه توسعه ابزارهای هوشمند برای باغبانی خانگی فعالیت می‌کند، محصولات جدید خود را در CES 2015 رونمایی کرده است. دو ابزار جذاب پاروت H2O و Pot نام دارند.

آبیاری هوشمند گیاهان با Parrot

پس از سنسور گیاهی که Parrot سال گذشته معرفی کرد، این کمپانی حالا تصمیم گرفته محصول خود را با دو ابزار هوشمند بلوتوثی H2O و Pot، وارد مرحله جدیدی کند.

H2O دستگاه کوچکی است که در واقع نسخه جدید Flower Power محسوب می‌شود٬ با قابلیت‌های بیشتری چون سنجش رطوبت خاک، سنجش غنای آن، سنجش دما، اندازه‌گیری نور و روش‌های جدید آبیاری همراه شده است. روش‌های آبیاری جدید به کمک یک بطری دولیتری که می‌تواند تا سه هفته، به طور خودکار به گیاهان آب بدهد، محقق شده است. این ابزار بر اساس پایگاه داده‌ای که ۸۰۰۰ گیاه مختلف را شامل می‌شود، مقدار آب مناسب برای گیاه را تشخیص می‌دهد و در صورتی که به آب یا کود بیشتری نیاز باشد، اپلیکیشن مخصوص آن این موضوع را اعلام می‌کند.

آبیاری هوشمند گیاهان با Parrot-2

Parrot Pot ابزار دیگری که هیجان‌انگیزتر است! این ابزار در واقع همان H2O است که به شکل یک گلدان سرامیکی ۲ لیتری درآمده است. مخزن ۲ لیتری داخل آن تعبیه شده٬ بنابراین مثل H2O به یک بطری مجزا نیاز ندارد. این دستگاه چهار خروجی دارد و در صورتی که آب کمی باقی مانده باشد، می‌توان آن را در حالتی قرار داد که دو منفذ در پایین این گجت را باز کند تا آب باقی مانده خارج شود.

آبیاری هوشمند گیاهان با Parrot-3

هنوز قیمت این دو گجت جدید مشخص نیست، اما انتظار می‌رود «پات» با قیمتی حدود Flower Power، یعنی ۶۰ دلار عرضه شود.

منبع:زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *